مدیرجهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت:آلودگی سطح پیش بینی شده برای مبارزه با این آفت حدود 4هزارو500هکتار می باشد،که تا کنون مبارزه در سطح 2 هزار هکتاراز اراضی آلوده صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان؛مدیرجهاد کشاورزی شهرستان طارم با اعلام این خبر گفت: هجوم  آفت ملخ از نیمه ی اول فروردین ماه در مزارع شهرستان طارم در سطح 20هزار هکتار صورت گرفته  است.

این مسئول اضافه کرد:در پی این حمله اکیپ های جهاد کشاورزی برای ردیابی و شناسایی کانون های ملخ عازم مراتع شدند.

عماری  افزود: آلودگی سطح پیش بینی شده برای مبارزه حدود 4هزارو500هکتار می باشد،که تا کنون مبارزه در سطح 2 هزار هکتاراز اراضی آلوده صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: تا کنون نزدیک به 43میلیون تومان اعتبار برای مبارزه با این آفت هزینه شده است و پیش بینی می شود برای ادامه ی کار 150میلیون تومان نیز اعتبار تخصیص یابد.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه این آفت در جاهای صعب العبور کوهستانی و دشت ها مستقر شده است گفت: برای حل مشکل سم پاشی اکیپ های جهاد کشاورزی، تقاضای ماشین آلات سنگین از فرمانداری شهرستان کرده اند.

 عماری افزود:برای مقابله با این آفت هم آکنون 8 اکیپ مشغول سم پاشی هستند و 5 اکیب نیزمشغول کانون یابی تجمع ملخ ها می باشند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: مبارزه ، ملخ ، طارم ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.