مدیر جهاد کشاورزی طارم گفت :برداشت محصول سیر از یک هزار و 800 هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان طارم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان؛ به نقل از روابط عمومی ،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: کار برداشت محصول سیر در 1800 هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده است که پیش بینی می شود از این سطح 72 هزار تن سیر برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

عماری افزود: ارقام مورد کشت در شهرستان طارم شامل سیر محلی طارم، سیر صورتی، سیر قرمز، سیر سفید و رقم آذر شهر می باشد.

وی ادامه داد:بازار مصرف محصول سیر استان های تهران، گیلان، قزوین، مازندارن و کرستان بوده و این محصولات به طور پراکنده به بازار مصرف اکثر نقاط کشور هم عرضه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: با توجه به کیفیت بالا قسمتی از محصول تولیدی این شهرستان توسط بازرگانان سایر استان های کشور از جمله همدان، تهران و مازندارن به کشورهای خارجی صادر می شود.

عماری اضافه کرد : جهاد کشاورزی شهرستان طارم ضمن توزیع نهاده های مورد نیاز کشاورزان جهت کشت این محصول، با برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی در افزایش اطلاعات کشاورزان سیر کار منطقه نقش مهمی را ایفا کرده است.

وی ادامه داد: سیر علاوه بر مصرف خوراکی به صورت تازه، سیر ترشی یا چاشنی در صنایع غذایی جهت تولید فرآورده های غذایی نقش مهمی دارد و به عنوان یک گیاه دارویی موثر در بیماری هایی چون فشارخون، بیماری های قلبی، کاهش کلسترول خون، خواص ضد انگلی، ضد میکروبی و درمان بیماری های دستگاه گوارش مورد استفاده قرار می گیرد.

گفتنی است؛دوهزارو 250 نفر بهره بردار در سطح این شهرستان اقدام به کشت محصول سیر کرده اند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: برداشت ، سیر ، مزارع ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.