دریاچه گیلارلو در شهرستان گرمی استان اردبیل در سال ۷۵ با ظرفیت هشت میلیون مترمکعب حجم آب با هدف تامین آب شرب شهر گرمی احداث شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ فرماندار شهرستان گرمی گفت: دریاچه گیلارلوی گرمی دومین دریاچه بزرگ استان پس از دریاچه شورابیل است که به علت موقعیت جغرافیایی و چشم انداز زیبا به عنوان منطقه نمونه گردشگری در کشور شناخته شده است.

 با انتقال آب جعفرآباد به گرمی و رفع مشکل آب این شهر دریاچه مصنوعی گیلارلو به دلیل موقعیت جغرافیایی و چشم انداز زیبا به عنوان منطقه نمونه گردشگری درآمد. این دریاچه در پنج کیلومتری شمال شهر گرمی و در کنار روستای گیلارلو واقع است .بر روی دریاچه گیلارلو سد خاكي احداث شده که از مهمترين سدهاي موجود در منطقة مغان مي باشد و آب آن از طريق كانالي از رودخانه هاي برزند و ديزده چايي تامين مي شود.

قابلیت دریاچه گیلارلو برای توسعه گردشگری شهرستان گرمی

فرماندار گرمی قابلیت دریاچه گیلارلو را برای توسعه امکانات گردشگری مهم دانست و افزود: تلاش می شود از فضای باز حاشیه دریاچه،با مشارکت بخش خصوصی در جهت توسعه امکانات تفریحی استفاده شود.

ممنوعیت پرورش ماهی در دریاچه گیلارلو گرمی

علائی افزود: هر چه زودتر باید پرورش ماهی در دریاچه گیلارلوی شهرستان گرمی مهار شده و از هرگونه اقدام در این زمینه جلوگیری شود.

فرماندار گرمی ادامه داد: هر چند دریاچه گیلارلو به عنوان منبع دوم تامین آب آشامیدنی شهر گرمی به شمار می‌رود اما در مواقع بحرانی و نیاز ، آب این دریاچه باید برای تامین آب شرب مورد استفاده قرار پس به خاطر جلوگیری از آلودگی آن باید از پرورش ماهی در این مکان جلوگیری شود.

انتهای پیام/س




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.