ساری ؛

هندوانه جایگزین نوشابه گازدار در فصل گرما

دکتر تقوایی متخصص گوارش خبر داد،و گفت: با خوردن هندوانه می‌توان از سرطان روده، آسم، سرطان پروستات، و ...جلوگیری کرد.

دکتر تقوایی متخصص گوارش در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری، با بیان اینکه هندوانه دارایی آنتی ‌اکسیدان‌ ویتامین‌ C و A است گفت:هندوانه می تواند جایگزین خوبی برای انواع نوشیدنی و گاز دار در فصل گرما باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه با بیان اینکه آنتی‌اکسیدان‌ هندوانه می تواند آسم، سرطان روده، بیماری قلبی، آرتروز هماتوئید و سرطان پروستات را کاهش می‌دهد، افزود: هندوانه سر شار از منیزیم، پتاسیم و تیامین است که از بدن در برابر بیماری‌های مختلفی محافظت می‌کنند.

این متخصص بیان کرد: افرادی که بیماری‌های سِپُرز( بیماری طحال) و سرد مزاج یا معده سرد دارند و بعد از خوردن هندوانه احساس نفخ شدید همراه با درد و یا تیرگی چشم می‌شوند از خوردن هندوانه پرهیز کنند .

دکتر تقوایی تصریح کرد: افرادی که مبتلا به تب و بیماریهای عفونی هستند می توانند هندوانه مصرف کنند چون هندوانه دمای بدن را کاهش می دهد و باعث افزایش ادرار و زیاد کنند ه عرق که موجب سموم از بدن خارج شود .

وی تصریح کرد: افرادی که غلظت خون دارند خوردن هندوانه برای آنها مفید است زیرا موجب رقیق شدن خون آنها می‌شود و افرادی که ترشحات صفرا در معده و کبدشان زیاد تولید می‌شود زیاد هندوانه مصرف کنند.

دکتر تقوایی متخصص گوارشدر پایان خاطر نشان کرد: افرادی که دارای بدنی لاغر،خشک و گرم مزاج هستند خوردن هندوانه برایشان مفید است چون از ضعف و خشکی بدنشان جلوگیری می‌کند .

انتهای پیام/م

برچسب ها: هندوانه ، نوشابه ، ساری ، فصل ، گازدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.