نمایندگی بانک خون بندناف رویان در استان چهارمحال و بختیاری، با حضور مدير عامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان ( بانک خون بند ناف کشور ) و مسئولان استانی در شهرکرد افتتاح شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگوی اختصاصی باخبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکردبا اعلام این خبر گفت: در اين بانک، خون بندناف با حفظ هويت خانواده متقاضی ذخيره سازی و در صورت تمایل خانواده ها، به بیماران نيازمند هم اهدا می شود.

وحید خلیلی، کاهش هزینه های درمان بیماران صعب العلاج و کاهش مراجعه به استان های همجوار بدین منظور را از دلایل راه اندازی نمایندگی بانک خون بندناف رویان در این استان بیان کرد.

وی افزود: متقاضیان همه روزه از ساعت 8 صبح تا 16 می توانند با مراجعه حضوری به این مرکز، پس از مشاوره و تنظیم قرارداد، برای نگهداری خون بندناف نوزاد خود اقدام کنند.

به گفته رئیس جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری،این نمایندگی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و استانداری چهارمحال و بختیاری راه اندازی شده است.

خون بند ناف، خونی است غنی که پس از تولد نوزاد، از سلول های بنيادی موجود در خون باقيمانده بند ناف استخراج و به مدت طولانی نگهداری می شود که با استفاده از سلول های بنيادی به دست آمده از این خون، می توان بسياری از بيماری های لاعلاج و سخت علاج فرد يا نزديکان وی را مداوا کرد.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.