سیدی مطرح کرد؛

استحصال سالانه 16 میلیون تن سنگ آهن/چادرملو، خواهان واگذاری منابع جدید شناسایی شده سنگ آهن به این شرکت است

مدیر امور اقتصادی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به استحصال سالانه 16 میلیون تن سنگ آهن از این معدن گفت: برای تداوم فعالیت بزرگترین مجتمع معدنی و صنعتی ایران باید مجوز بهره برداری از منابع جدید و شناسایی شده سنگ آهن به چادرملو داده شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، سیدمحمود سیدی همچنین با اشاره به استحصال  سالانه 16 میلیون تن سنگ آهن از معدن چادرملو گفت: بدیهی است ذخایر این معدن محدود و عمر مفید آن در حال کاهش است، این درحالی است که تا کنون میلیارد ها  تومان صرف ایجاد تاسیسات فرآوری و زیر ساخت های معدنی در این منطقه شده است و چنانچه به دنبال بهره برداری از معادن جدید نباشیم، حجم قابل توجهی ازسرمایه های ملی از بین می رود.

مدیر امور مالی و اقتصادی چادرملو با یاد آوری اینکه : اکنون  این شرکت بعنوان بزرگترین تامین کننده مواد اولیه صنایع فولاد کشور سالانه بالغ بر 10.5 میلیون تن کنسانتره و 1.5 میلیون تن سنگ آهن دانه بندی تولید می کند افزود .دستیابی به  تولید 55 میلیون تن فولاد در افق 1404 نیازمند برنامه ریزی مدون و اقدامات عملی و جدی مسئولان اجرایی و قانون گذاران است.

وی گفت: برای تحقق سند چشم اندازتولید فولاد راهی جزجلب مشارکت بخش خصوصی نیست، لذا باید زمینه جلب مشارکت با رفع موانع و ارائه تسهیلات تشویقی و بازنگری در برخی قوانین  فراهم شود.

سیدی تاکید کرد: بدون شک واگذاری معادن جدید به فعالان این بخش که توان و امکانات بهره برداری مناسب را دارند منطقی ترین گزینه برای افزایش تولید و بهره وری بالاتر صنایع معدنی از جمله  سنگ آهن و فولاد است.

سیدی افزود: هم اکنون یک معدن سنگ آهن با ظرفیت 100 میلیون تن ذخیره اولیه در مجاورت معدن فعلی چادرملو شناسایی شده  که این شرکت آماده اخذ و بهره برداری از آن می باشد، اما  تا کنون  مجوز ی صادر نشده است . گفتنی است  یک معدن شناسایی شده سنگ آهن حداقل به 5 سال زمان نیازدارد تا محصول فرآوری شده آن به مرحله تولید برسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار