علی قنبری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بيش از 600 هزار تن گندم از كشاورزان خریداری شد/ لزوم تسريع در تخصيص اعتبارات خريد تضمينی گندم

مديرعامل شركت بازرگانی دولتی گفت: بيش از 600 هزار تن گندم توليد داخلی تا روز 13 ارديبهشت ماه در 8 استان كشور به نرخ تضمينی از كشاورزان خريداری و ذخيره سازی شده است.

بيش از600 هزار تن گندم از كشاورزان خریداری شد/ لزوم تسريع درتخصيص اعتبارات خريد تضميني گندمعلی قنبری مديرعامل شركت بازرگاني دولتی ايران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: 610 هزار و 500 تن گندم در 8 استان خوزستان، فارس، كرمان، ايلام، هرمزگان، بوشهر، سيستان و بلوچستان و كرمانشاه خريداری شده كه به نسبت 550 هزار تن خريد سال گذشته در اين تاريخ، حدود 10 درصد رشد نشان می‌دهد. 

معاون وزير جهاد كشاورزی افزود: در سال جاری تاكنون حدود 7 هزار و 100 ميليارد ريال بابت بهای گندم‌های تحويلی به كشاورزان پرداخت شده كه در مقايسه با سال قبل هزار و 100 ميليارد ريال بيشتر می‌باشد. 

مديرعامل شركت بازرگانی دولتی ايران، بيشترين ميزان خريد گندم تا اين تاريخ را مربوط به استان‌های خوزستان با 430 هزار تن، فارس با 60 هزار تن و كرمان با 45 هزار تن بر شمرد.

قنبری تسريع و تعجيل در تخصيص اعتبارات خريد تضمينی گندم، كه در بودجه سال 94 كشور پيش بينی شده، را خواستار شد و تاكيد كرد: از اواخر ارديبهشت ماه وارد مرحله اوج خريد گندم و ورود بسياری از استان‌های كشور به عمليات خريد می‌شويم؛ بنابراين تخصيص و ابلاغ اعتبارات لازم از اولويت خاصی برخوردار است.

وی اعتبارات لازم برای خريد گندم طی ماه‌های خرداد، تير و مرداد سال جاری را ماهانه حداقل 15 هزار ميليارد ريال اعلام كرد و از دستگاه‌های ذيربط خواست تا تخصيص اين مبالغ در موعد مقرر انجام شود.

مديرعامل شركت بازرگانی دولتی ايران تعداد مراكز فعال خريد را هم‌اكنون 190 مركز اعلام كرد و گفت: اين مراكز در استان‌های ياد شده، تعداد 85 هزار محموله گندم از كشاورزان را خريداری و تحويل گرفته‌اند.  

انتهای پیام/
برچسب ها: گندم ، خرید ، تضمینی ، تخصیص ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار