عباس فلاحی از تصویب پرداخت حقوق برای نگهداری والدین و همسران شهدا در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

 به گزارشخبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز؛ عباس فلاحی، در جمع خانواده های شهدای شهرستان اهر افزود: طبق این مصوبه قرار است برای تصویب پرداخت حقوق برای نگهداری والدین و همسران شهدا در مجلس شورای اسلامی

افرادی که والدین و همسران شهدای را که توان انجام کارهای خود را ندارند، از آنها سرپرستی و نگهداری کنند حقوق پرداخت شود و منابع پرداخت نیز تأمین شده است.

وی، همچنین با اشاره به پرداخت معوقات خانواده های شهدا و ایثارگران نیز گفت: تا هفته گذشته مقداری از معوقات پرداخت شده است و طبق قولی که داده اند در مدت 2 تا 3 ماه آینده نیز مابقی معوقات پرداخت خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، در ارتباط با پرداخت تسهیلات و وام برای خانواده های شهدا و ایثارگران نیز گفت: سقف افزایش وام ها و تکرار پرداخت وام نیز تصویب شده است که امیدواریم با این تمهیدات هرچند ناچیز گره ای از مشکلات خانواده های شهدا و ایثارگران باز شود.

وی گفت: همچنین افزایش سهمیه کنکور، بیکار نماندن و حذف شرایط سنی در استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران از کارهای انجام شده دیگر می باشد.

فلاحی، همچنین خواستار مسقف کردن قطعه شهدای شهرستان اهر و همچنین تسریع در احداث حسینیه شهدا که در کنار قطعه شهدا احداث می شود شد.

در این جمع، فرماندار شهرستان اهر نیز گفت: امروز عزت ایران اسلامی به برکت ایثارگری های شهدا و خانواده های شهداست.

عابدی، افزود: تجلیل از پدران و مادران شهدا وظیفه همه است چرا که این پدران و مادران بودند که با تربیت فرزندان این چنینی و با تقدیم آنها در راه اسلام و انقلاب امنیت و آرامش را به ما ارمغان داده اند.

وی گفت: تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه حاکم است کسی جرأت جسارت به این خاک و کشور نخواهد داشت.

عابدی، همچنین با اشاره به جایگاه بلند ایران اسلامی در دنیا و منطقه گفت: اگر امروز دنیا و غرب در برابر دیپلمات های ایرانی بر سر یک میز می نشینند و تن به مذاکره می دهند به برکت درسی است که شهدا به ما داده اند تا برای رسیدن به اهداف نظام اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکنیم و تن به ذلت ندهیم و اگر لازم باشد خون خود را نیز تقدیم نظام اسلامی ایران کنیم.

گفتنی است: در پایان از خانواده های معظم شهد تجلیل شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خراسان شمالی
۰۹:۳۳ ۲۲ تير ۱۳۹۶
خواهشا اون حق پرستاری رو کی پرداخت میکنین اعلام کنیین؟؟؟
Germany
طوطی علیمرادی مادرشهیدعلم علیمرادی
۰۳:۱۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
موضوع حقوق سرپرستی
Germany
طوطی علیمرادی مادرشهیدعلم علیمرادی
۰۳:۱۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
موضوع حقوق سرپرستی