زنجان؛

پارک علم و فناوری جدید زنجان در فضای 50 هکتاری احداث می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان گفت: پارک علم و فناوری جدید زنجان در فضای 50 هکتاری احداث می‎شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان؛ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان گفت: اعضای تعریف شده این شورا رئیس دفتر نخبگان به عنوان رئیس شورا، یکی از معاونان استاندار زنجان و سه نفر از روسای دانشگاه‎ها و مراکز علمی و چند نفر از ساکنین شهر زنجان با تبصره‎های موجود محسوب می‎شوند.

علیپور، حضور این شورا را برای انسجام امور نخبگان برای ایجاد پل ارتباطی بین مراکز رشد و دفتر نخبگان ضروری دانست و گفت: باید فعالیت‎های جزیره‎ای کنار گذاشته شده و با انسجام لازم برنامه‎های این شورا ادامه یابد.

 وی با بیان اینکه انسجام مراکز رشد و پارک علم و فناوری و نخبگان در گذشته نیز وجود داشته است و جلسات آموزش و پژوهش برگزار شده است،افزود: باید بانک اطلاعاتی منسجم نخبگان در استان وجود داشته باشد تا از موازی‌کاری جلوگیری شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان اظهار داشت: پارک علم و فناوری جدید زنجان در فضای 50 هکتاری احداث می‎شود که همه روسای دانشگاه‏‌ها به عنوان هئیت علمی این پارک را به صورت هئیت امنایی اداره می‎کنند.

علیپور گفت: پس از طی مراحل اولیه زمینی به مساحت 30 تا 50 هکتار برای احداث آن در نظر گرفته می‎شود که در فاز نخست پنج هکتار از آن مورد بهره‎برداری قرار می‌‏گیرد.
وی با بیان اینکه در چند سال اخیر با راه‎اندازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدامات مطلوبی انجام شده است، افزود: ارتباط منطقی بین صنعتگران و صاحبان فکر و اندیشه و نخبگان ایجاد شده است.
علیپور از حضور 20 طرح برگزیده استانی در نمایشگاه از علم تا عمل خبر داد و گفت: برخی از این طرح‎ها مورد توجه قرار گرفته و قراردادهایی مطلوبی نیز با صنعت منعقد شده است.

وی با بیان اینکه ضروری است دفتر نخبگان استان زنجان پر رنگ تر و تاثیرگذارتر در صحنه باشد، تصریح کرد: طرح‎های نخبگان استانی در مراکز رشد استان ابتکاری و خوب است اما این با مشکلاتی مواجه هستند.

 معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان وحدت فرماندهی در برنامه‎ها را مهم ارزیابی کرد و گفت: بی‎ارتباط بودن مراکز رشد و نخبگان از مشکلاتی است که در سال‎های قبل نیز شاهد آن بوده‎ایم.  

وی گفت: همه دستگاه‎های اجرایی برای کمک به رشد مراکز علمی و رشد آمادگی دارند و ضروری است در سال دولت و ملت همدلی و همزبانی،همه دستگاه‎ها مصداق بارز شعار سال باشند. 


انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.