با توقف بهره برداری آب به منظور مصرف کشاورزی از تالاب شیرین سوی کبودراهنگ ، این تالاب دوباره زنده شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کبودرآهنگ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ گفت : توقف بهره برداری آب از تالاب شیرین سو موجب زنده شدن دوباره آن شده است چرا که پارسال با کاشت محصولات کشاورزی در حاشیه تالاب کم کم شاهد خشک شدن آن بودیم که با تدابیر مسئولین این موضوع حل شد.

زال پور افزود: تالاب شیرین سو هر ساله در دو فصل بیش از 10 هزار پرنده مهاجر به خود می بیند که از جمله آن میتوان به  پرندگان کمیابی مثل درنا، پلیکان، مرغابی، غازوحشی، باکلان، اگریت و حواسین اشاره کرد.

اين تالاب دائمی و مصنوعی (انسان‌ساخت) يكی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان كبودرآهنگ است که در 95 كيلومتری شهر همدان واقع شده است و دسترسی به آن از طریق راه آسفالته کبودرآهنگ به شیرین سو- قیدار میسر می‌باشد.

مساحت اين تالاب به تناسب ميزان بارندگی در سال‌های مختلف، متغير است اما مساحت تخمين زده شده برای اين تالاب، 43 هكتار است.

تالاب شيرين سو به دليل تنوع گونه‌های گياهی و جانوری، توجه علاقمندان به محيط زيست را به خود جلب كرده است.

در تالاب شيرين سو 54 گونه پرنده وجود دارند که جزو پرندگان كم نظير كشور می‌باشند.

چنگر، كشيم بزرگ، خوتكا، لک‌لک سفيد، آووست، چوب پا، حواصيل خاكستری، حواصيل ارغوانی، اگرت بزرگ، كشيم كوچک، سر سبز، اردک نوک سبز، كاكايی سر سياه، سليم طوقی، تليله كوچک، گاو چرانک و حواصيل شب از جمله پرندگان اين تالاب به شمار می‌آيند. حداکثر جمعيت پرندگان در تالاب ارديبهشت ماه می‌باشد.

انتهای پیام/ا

برچسب ها: همدان ، تالاب ، شیرین سو ، زنده ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.