هشتمین نمایشگاه تلفن همراه و لوازم جانبی در تهران گشایش یافت

هشتمین نمایشگاه تلفن همراه و لوازم جانبی موبایلکس 2015 با شعار " استفاده هدفمند و سلامت محور از تلفن های هوشمند" افتتاح و تا روز جمعه 18 اردیبهشت ماه در بازار موبایل ایران شماره (2) برقرار است .

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، این نمایشگاه به منظور اطلاع رسانی درباره محصولات جدید ایرانی و خارجی در حوزه موبایل و لوازم جانبی در حالی کار خود را آغاز کرد که تولید کنندگان داخلی نیز حضور قابل توجهی جهت به نمایش گذاشتن محصولات خود دارند.

رامین سمیع زاده مدیر نمایشگاه موبایلکس 2015 گفت: تمامی غرفه داران در نمایشگاه  از فیلتر اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی گذشته اند و در واقع شناسنامه دار هستند و از طرف دیگر اکثر گوشی ها در این نمایشگاه با تخفیف و بعضاً با شرایط ویژه عرضه می گردد ، لذا مردم می توانند با اطمینان و آگاهی کامل، محصولات دلخواه خود را با قیمت مناسب تهیه کنند .

 وی در ادامه افزود: در این نمایشگاه بسیاری از برندها و شرکت های تولید کننده تلفن همراه و تجهیزات جانبی با قیمت های  مناسب  با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و سعی شده است تا با ارائه قابلیت های انواع گوشی های تلفن همراه و نیز مشاوره و آموزش های حرفه ای، گامی در مسیر استفاده صحیح ، هدفمند و سلامت محور از گوشی های تلفن همراه برداشته شود.

مدیر نمایشگاه موبایلکس 2015 همچنین تصریح کرد: امروزه تلفن همراه به عنوان یکی از مظاهر فناوری ارتباطی نوین در زندگی فردی و اجتماعی بشر جایگاهی قدرتمند دارد و جزء لاینفک مناسبات روزمره محسوب میشود  .

 به گفته سمیع زاده طبق آمار رسمی، 80 درصد کاربران ایرانی از قابلیت های پیشرفته تلفن همراهشان آگاهی ندارند و اغلب کاربران تنها از 10 درصد قابلیت های گوشی هایشان استفاده می کنند،

سمیع زاده با تاکید بر فرهنگ سازی در مسیر استفاده هدفمند و سلامت محور از تلفن های هوشمند  تصریح کرد : بکارگیری از تکنولوژی ها ی جدید  باید هدفمند، درست، مناسب و سلامت محور باشد  واین در حالی است که  همواره خطر انحراف در استفاده نادرست از این دستاوردها وجود دارد لذا برای استفاده درست از وسایل ارتباطی  می بایست  فرهنگ سازی بگونه ای به جامعه القا شود که  بکار گیری وسایل ارتباط جمعی جهت  بهبود و تسهیل در کار باشد  و نباید  از آن استفاده غیر اصولی و نادرست کرد.

   گفتنی است؛ هشتمین نمایشگاه برترین های تلفن همراه و لوازم جانبی امروز یکشنبه 13 اردیبهشت بطور رسمی افتتاح و تا روز جمعه 18 اردیبهشت ماه از ساعت 10صبح الی 8 شب در بازار موبايل ايران شماره 2- واقع در یافت آباد شرقی ( طبقه دوم ) پذیرای حضور علاقمندان خواهد بود .

علی انصاری رئیس هیآت امنای بازارهای مبل و موبایل ایران در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه تلفن همراه و لوازم جانبی- موبایلکس 2015 تصریح کرد: مانند هر کالای دیگری، تلفن همراه نیز مراکز خرید و فروش خاص خود را دارد که فروشگاههای آن باید در نقاط مختلف شهر باشد از این رو مناطق جنوب شهر مانند (یافت آباد) به عنوان دومین بازار بزرگ کشور در زمینه­‌های مختلف مناطقی هستند که به طور تخصصی و در مقیاس بسیار بزرگ می توانند به عرضه این محصولات بپردازند.

وی افزایش جمعیت در مناطق جنوب شهر را دلیل اصلی برپایی این نمایشگاه تلقی کرد و تصریح کرد:این منطقه با دارا بودن 10هزار پارکینگ فرصت مناسبی است تا شهروندان بدون داشتن دغدغه با وسایل نقلیه خود مراجعه نموده و از این مراکز خرید کنند.

انصاری هدف اصلی برگزاری نمایشگاه را مبارزه با فروش جنس تقلبی در بازار دانست و گفت: از سوی دیگر، در شرایط جدید بهانه برای گران شدن مقطعی جنس به دلیل کمبود جنس در بازار از بین خواهد رفت.

انصاری گفت: امروزه با ایجاد و توسعه مراکز تجاری در کشورهای در حال توسعه، ضرورت پرداختن به مقوله‌های مسئولیت‌های اجتماعی بیش از پیش نمایان شده است.

به گفته وی رشد شتابان محصولات حوزه ICT مثل موبایل که بنوعی وارد سبد خانوار شده است اهمیت مجموعه‌ها و مراکز تجاری حوزه موبایل را دو صد چندان کرده است.

در ادامه ابراهیم درستی ریس اتحادیه صوتی و تصویری در حاشیه هشتمین نمایشگاه تلفن همراه و لوازم جانبی  موبایلکس 2015  با اشاره به این که بالا بودن تعرفه واردات گوشی‌های تلفن همراه80 درصد به نفع قاچاقچی‌ها است تصریح کرد:با کاهش تعرفه واردات ،واردکنندگان با پرداخت مالیات بر ارزش  افزوده می توانند به راحتی محصولات خود را به دست مصرف کنندگان برسانند.

وی به تثبیت قیمت دلار اشاره کرد و گفت:با ثابت شدن قیمت دلار و ارائه راهکارهای کمسیون‌های تخصصی می توان معضل بزرگ قاچاق کالا را حذف کرد.

درستی مبازره با قاچاق گوشی‌های تلفن همراه را در گرو برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی دانست و خاطر نشان ساخت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی هر روزه شاهد ورود فناوری جدیدی در این حوزه هستیم که باید به نیاز مردم توجه شده و در این زمینه هرگونه اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در عین حال بیان کرد: متاسفانه بیش از 90 درصد تلفن همراه از طریق قاچاق وارد می‌شود و این در حالی است که اگر همه واردات به صورت قانونی انجام شود درآمد 840 میلیارد تومانی نصیب دولت خواهد شد.

رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی در عین حال بر صفر‌ شدن تعرفه موبایل تاکید کرد و گفت: صفر شدن تعرفه موبایل باعث کاهش قاچاق و از طرفی افزایش درآمد دولت از طریق واردات رسمی موبایل خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار