گلین یکی ازروستاهای زیبا بکر و حیرت‌انگیز برای گردشگری در استان کرمانشاه می‌باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه، و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری، گردشگاه گلین به صورت بکر و فرح‌انگیز در میان ارتفاعات و کوهساران قرار گرفته است. این روستا بین راه گیلان‌غرب و سر پل ذهاب قرارگرفته که دارای آب وهوایی معتدل وکوهستانی و بسیار سر سبز و دل انگیزاست.

همچنین روستای گلین یکی ازمناطق تاریخی و قدیمی گیلان‌غرب است دارای دره‌ای به طول چهل مترو عمق 400 متر که از درختان، باغات و میوه پوشیده شده است که از بین میوه‌ها انارشهرت فراوانی را در این روستا دارد، در بین این درختان سرسبز رود خروشان و طولانی جاری است که مسیر را برای گردشگران زیباتر می‌کند.

  گلین در فاصله 33 کیلومتری گیلان‌غرب و215 کیلومتری کرمانشاه واقع شده است و این منطقه زیبا و حیرت انگیز با قدمت فراوانی که دارد هنوز به طور کامل شناسایی نشده است و نیاز به معرفی بیشتر برای گردشگران خارجی و داخلی دارد.

یکی از جاذبه‌های تاریخی این روستا که در 150 متری پل‌شاه قراردارد کتیبه فرهاد یا فرهاد کن است و همچنین یک تاق دراین منطقه  نزدیک روستای نجار واقع شده که دارای گودالی است که برای نگهداری غذا درقدیم از آن استفاده می‌شده است.

از دیگر بناهای تاریخی روستا گلین، بان قلعه وگوردخمه را می‌توان نام برد و همچنین بودن سراب، باغات انبوه طبیعت بکر و کوهستان دراطراف این روستا به جاذبه‌های این منطقه اضافه کرده است به دلیل این همه زیبایی می‌توان این روستا را نه درسطح استان بلکه درسطح کشور به عنوان مناطق گردشگری معرفی کرد.

  محصولاتی که توسط دستان گرم این مردم در این روستا پرورش داده می‌شود شامل:برنج، گندم، نخود، باقلاو... بوده و به دلیل آبی که دارد پرورش ماهی یکی از فعالیتهای پررونق دراین منقطه می‌باشد.

انتهای پیام/م 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.