رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت:یکی از وظایفی که سازمان جهانی مالکیت معنوی برعهده دارد فراهم کردن دسترسی همه صاحبان فکر و اندیشه به تمامی اطلاعات مربوط به نوآوری‌ها در دنیا است تا امکان دسترسی به بانک‌های مربوط به اطلاعات ثبت مالکیت صنعتی در کشور ما فراهم شده است.

فراهم شدن امکان دسترسی به مجموعه بانک‌های اطلاعاتی ثبت مالکیت صنعتی/ توجه به ثبت مالکیت‌ها در کشوربه گزارش خبرنگار قضایی باشگاه خبرنگاران، احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم گرامیداشت روز جهانی مالکیت معنوی که امروز (یکشنبه) در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد، اظهار کرد: توسعه جوامع بشری متکی بر ابداعات و فناوری بوده که توسعه علم و جوامع و حتی رفاه مردم بستگی به این موضوعات مهم دارد و در کشور ما تلاش های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی گفت: توجه به زیرساخت‌ها برای پرورش استعدادها و همچنین کمک به نخبگان در جهت ایجاد ابداعات و اختراعات لازمه توسعه جامعه است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه توجه خوبی در زمینه وضع قوانین و دستورالعمل‌ها در زمینه توسعه فناوری انجام شده، افزود: ایجاد پارک‌های فناوری و محیا کردن زیرساخت‌ها نوید بخش این است که در آینده بتوانیم رونق بهتری در این زمینه داشته باشیم.

تویسرکانی ادامه داد: خوشبختانه در کشور ما توجه به ثبت مالکیت‌ها اهمیت زیادی دارد که باید سه موضوع ایجاد زیرساخت‌ها و محیا شدن زمینه برای پرورش استعدادها و کمک به نخبگان برای توسعه خلاقیت‌ها و همچنین حمایت نهادی از دستاوردها و حفظ تلاش افراد و مساعدت در جهت تجاری‌سازی و کمک به فناوری‌ها برای رسیدن به نقطه قابل قبول مورد توجه قرار گیرد .

وی همچنین تصریح کرد : در کشور ما توجه به ثبت مالکیت معنوی قدمت بسیار زیادی دارد و کشور ما در این زمینه قدیمی بوده و فعال است و جایگاه خوبی در جامعه بین‌المللی دارد.

تویسرکانی اضافه کرد: ما در مقایسه با کشورهای دیگر باید ببینیم آیا ابتکارات و نوآوری‌های ما آثار و برکاتی داشته یا خیر؛ تا بتوانیم در این زمینه ترقی کنیم؛ به نظر می‌آید زمینه برای کشور ما مساعد بوده  و با توجه به جمعیت جوان و نخبه در کشور ما می‌توانیم اقدامات خوبی در زمینه‌ نوآوری‌ها و علم و فناوری انجام دهیم.

وی ادامه داد: سازمان ثبت که مسئولیت ثبت مالکیت‌ها را برعهده دارد تلاش زیادی کرده تا اقدامات خود را به نحوی سازماندهی کند که ایران در تراز بین‌المللی قرار گیرد.

توسرکانی‌ تصریح کرد: یکی از وظایفی که سازمان جهانی مالکیت معنوی برعهده دارد فراهم کردن دسترسی همه صاحبان فکر و اندیشه به تمامی اطلاعات مربوط به نوآوری‌ها در دنیا است تا خوشبختانه امکان دسترسی به بانک‌های مربوط به اطلاعات ثبت مالکیت صنعتی در کشور ما فراهم شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر اینکه  اقدامات در جهت اجرای فرامین رهبری و سیاست‌های کشور است ، گفت: قوه قضاییه و سازمان ثبت باید عزم جدی در زمینه حل آسیب‌ها داشته باشد چرا که امروز دشمنان حربه خود را به مسائل اقتصادی قرار داد‌ه‌اند.

تویسرکانی در پایان گفت: بعد از پیروزی انقلاب دشمنان تمام حربه‌ها از ترور گرفته تا کودتا و مبارزه رو در رو به کار بستند و در سنوات اخیر نیز در جهت برخورد اقتصادی و تحریم‌ها گام برداشتند که خوشبختانه با تدابیر مدیران و رهبر انقلاب و همچنین انسجام مردم حربه آنها نتوانست راه به جایی ببرد.


انتهای پیام/
برچسب ها: مالکیت ، معنوی ، مراسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار