اطمینان از کیفیت از کالای پزشکی با راه اندازی شبکه قانونی توزیع کالای پزشکی برای شرکت های فروشنده امکان پذیر شد.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، مهندس حسین عظیم زاده با اعلام این خبر، اظهار کرد: پس از آنکه شبکه قانونی توزیع ایجاد شد، اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی، شرکت هایی را با شرایط ویژه پذیرفت که هر فرد، شرکت یا مرکز درمانی حقیقی یا حقوقی براساس نیازهای خود می تواند به سایت تجهیزات پزشکی مراجعه کرده و ضمن بررسی اصالت شرکت فروشنده نسبت به کیفیت کالاهای مورد نظر اطمینان حاصل کند.

وی افزود: موارد شکایات مندرج وجود داشته است که خریدار،  محصول خود را با رقم سنگین از شرکتی که نمایندگی آن منقضی شده است خریداری کرده و عملا خدمات پس از فروش متوجه کالایش نشده، حال آنکه به لحاظ  زمانی کمتر از2 دقیقه با استعلام از سایت اداره کل می توانست  ابتلا به چنین مشکلاتی آگاه شود.

عظیم زاده تصریح کرد: در طرح تحول نظام سلامت بیش از 5 هزار قلم کالا و ملزومات مصرفی پزشکی قیمت گذاری شده است تا متقاضیان بتوانند براساس فهرست موجود ملزومات خود را تهیه کنند.

این مقام مسوول در ادامه اظهار کرد: از جمله برنامه های اداره  کل تجهیزات این است که قیمت های درج شده در سایت را که هم اکنون به عنوان حداکثر قیمت قرار دارند به عنوان قیمت مصوب در کمیته فنی تعیین کنند تا قیمت کشوری لحاظ شود.

عظیم زاده گفت: مراکز درمانی مختلفی همچون نیروهای مسلح، تامین اجتماعی و مراکز خصوصی  براساس قیمت های مصوب اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی خرید هایشان را انجام دهند.

رییس اداره نظارت و ارزیابی تجهیرات و ملزومات پزشکی در ادامه افزود: با توجه به اینکه اختیار قیمت گذاری در این حوزه به عهده وزارت و درمان گذاشته می شود و متولی اصلی تدوین، بررسی قیمت ها و قیمت گذاری این وزارتخانه خواهد بود شبکه های توزیع قانونی، مزیت های زیادی خواهند داشت که از جمله آن می توان به جلوگیری از قاچاق اشاره کرد.

عظیم زاده در پایان خاطرنشان کرد: زمانی شرکت های شناسایی و مورد تایید قرار می گیرند که خرید آنان با اطمینان از اصالت محصول بتوانند آنها را تهیه کنند، لذا دیگر نیازی به بازارمکار قاچاق وجود ندارد.




انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.