محمدرضا لویی مقدم گفت: 35 جودو کار ناشنوا از سراسر برای شرکت در المپیاد ناشنوایان اعلام آمادگی کردند.

در المپیاد ناشنوایان با 35 جودوکار شرکت می‌کنیممحمدرضا لویی مقدم سرپرست انجمن جودو ناشنوایان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران  گفت: مرحله نخست اردوی تیم ملی جودو ناشنوایان از چهارم اردیبهشت ماه برپا شده است. ملی‌پوشان پس از یک هفته حضور در اردو در المپیاد ناشنوایان شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: جودوکاران ناشنوا 19 اردیبهشت ماه در استان خراسان رضوی در المپیاد ناشنوایان رقابت می‌کنند سپس به استان‌هایشان جهت استراحت حضور می‌یابند و در نهایت 26 اردیبهشت لغایت اول خرداد ماه در تهران مرحله دوم اردوی آمادگی را برپا می‌کنند.

*ملی‌پوشان در مرحله دوم ارزیابی می‌شوند

لویی‌مقدم ادامه داد: اردوی آمادگی در مرحله دوم با 21 جودوکار ناشنوا برپا می‌شود در این مرحله از اردو عملکرد ملی پوشان را ارزیابی می‌کنیم که در هر وزن یک بازیکن حذف می‌شوند از اینرو اردوهای بعدی 2 جودوکار در هر وزن تمرینات آمادگی انجام به رقابت‌های چین تایپه اعزام می‌شود.

*در المپیاد ناشنوایان استعدادیابی می‌کنیم

سرپرست افزود: کادر فنی تیم ملی در المپیاد ناشنوایان عملکرد جودوکاران را بررسی و ارزیابی می‌کنند در صورت کشف استعداد جدید به طورحتم وی را به اردوی تیم ملی دعوت می‌کنیم.

*ملی‌پوشان شایسته قهرمانی در آسیا هستند

لویی مقدم اظهار داشت: مسابقات آسیایی چین تایپه مهر ماه سال جاری است هدفمان تکرار قهرمانی در آسیا هستیم. جودوکاران ناشنوا کشورمان شرایط فنی مناسبی دارند ملی‌پوشان شایسته کسب عنوان قهرمانی در چین تایپه هستند.

سرپرست ادامه داد: امیدواریم تیم‌های آسیایی در وزن 81، 100، 100+ شرکت کنند. اگر تیم‌ها در این 3 وزن اعلام آمادگی نکنند متاسفانه 3 وزن از رقابت‌های آسیایی حذف می‌شود.

وی افزود: انجمن جودو ناشنوایان از مسئولان برگزاری مسابقات آسیا درخواست کرده است که رقابت‌های را به صورت دوره‌ای برگزارکند تا دراین صورت هر جودوکار در هر وزن با 3 حریف رقابت کند تا از رقابت‌ها حذف نشود. حذف اوزان از رقابت‌ها به ضرر تیم ملی است.

لویی مقدم ادامه داد: تیم ملی جودو علاوه بر کسب مدال در اوزان 81،100،100 در وزن‌های 60 و 66 نیز شانس کسب مدال دارد حذف اوزان 81،100، 100+ برای تیم ملی جودو ناشنوایان اتفاق ناخوشایندی است امیدواریم این مسئله به طور کامل منتفی شود.

*ابهام حضور جودوکار ناشنوا در عراق

مهرداد صیدی جودوکار ناشنوا کشورمان به احتمال فراوان در رقابت‌های باشگاه‌های عراق شرکت نمی‌کند.

مهرداد صیدی جودوکار ناشنوا وزن 100 کیلوگرم که برای حضور در رقابت‌های باشگاه‌های عراق از سوی مسئولان عراقی انتخاب شد، متأسفانه به دلیل همزمانی مسابقات باشگاه‌های عراق با رقابت‌های آسیایی چین تایپه به احتمال فراوان در رقابت‌های باشگاه‌های عراق شرکت نخواهد کرد.

گفتنی است مسابقات باشگاه‌های عراق از اردیبهشت ماه به مهر ماه به تأخیر افتاده است. از این رو شرکت جودوکار ناشنوای کشورمان به عراق در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار