رئیس جمهور آذربایجان اعلام کرد نباید از تحریم ها به عنوان ابزاری برای اعمال فشار به کشورها استفاده شود.

 به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ایتار تاس، الهام علی اف ضمن تاکید بر مخالفت با استفاده از حربه تحریم در مناسبات بین المللی، از آمادگی جمهوری آذربایجان جهت گفتگو و برطرف کردن موضوعات پیچیده برسر میز مذاکره و براساس اعتماد متقابل خبر داد.
رئیس جمهور آذربایجان با اشاره به مناسبات روسیه با کشورهای غربی و همچنین بروز مخاطرات و چالش های فراوان در جهان پیشرفته گفت:‌ « به رغم نبود اعتماد بین مسکو و غرب اما در سایه تلاش های مستمر می توان دوباره اعتماد را به روسیه و کشورهای غربی بازگرداند.» 
علی اف در بخشی از اظهارات خود خاطر نشان کرد، امروزه شاهد بروز اقدامات افراطی، تندروی، تروریسم و ظهور دوباره نازیسم در اروپا هستیم که مقابله با این گونه پدیده های اجتماعی فقط در چارچوب همکاری های بین المللی میسر خواهد بود.
وی با اشاره به مطرح شدن موضوع تحریم های ضد روسیه در مجمع پارلمانی شورای اروپا گفت باکو مخالفت خود را با اعمال تحریم ها علیه مسکو ابراز کرده است. 
الهام علی ا
ف با بیان اینکه تحریم های ضد روسی نتوانسته است اقتصاد این کشور را تحت تاثیر قرار دهد یادآورشد، مردم روسیه باید دست دوستی را که به سوی آنها دراز می شود ، دراین لحظات مهم و واقعی بشناسند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار