مراسم پدران آسماني با حضور مديران ارشد بنياد شهيد و امور ايثارگران و خانواده‌هاي معظم شهدا و امت شهيد پرور عصرپنجشنبه درگلزار شهداي بهشت زهرابرگزار شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران؛ حاج آقا دكتر سميعي مدير كل امور بنياد شهيد و امور ايثارگران تهران در همايش پدران آسماني كه در عصر پنجشنبه در سالن شهداي گلزار شهدا برگزار شد گفت: ما بايد هميشه به مقام شهدا و خانواده‌هاي ايشان احترام گذاشته و اين احترام سبب معنوي شدن زندگي‌هايمان شده و همچنين فضاي شهرمان با اينگونه تفكر عطرآگين مي‌شود و من در پايان از همه خانواده‌هاي معظم شهدا به خاطر حضور گرمشان صميمانه تشكر مي‌كنم.
حجت‌الاسلام اسماعيلي مدير فرهنگي امور بنياد شهيد و امور ايثارگران تهران با اشاره به مقام شامخ شهدا اظهار كرد ما در حال حاضر در اين مكان مهمان شهدا هستيم و شهيدان زنده هستند و نزد خدا روزي مي‌خورند و اين تفكري است كه خداوند آن را در قرآن وعده داده است و چه جايي بهتر از اين مكان كه محفل خانواده‌هاي شهدا بوده و شكي نيست كه در اين مكان ملائك نيز حضور دارند.
وي بيان كرد: ما مديون زحمات و بركات خون شهدا در دنياي امروز و در نظام جمهوري اسلامي خصوصاً بوده، زيرا كه هر چه در كشور موفقيت كسب مي‌كند به خاطر وجود پربركت روح بلند و آسماني شهداي كشورمان است.
ايشان افزود: شهدا دايره فكر و ذهن ايران را ساخته‌اند به گونه‌اي كه در حال حاضر تمام كشورهاي دنيا اين طرز تفكر را در كشورمان پياده كرده و سبب موفقيت و پيشرفت آنها شده است. ما مديون شهدا بوده زيرا كه تا آخر جان خود براي اين كشور زحمت كشيده و جنگيده‌اند.
وي ادامه داد: اگر دنياي امروز بشريت به دنبال خواسته‌هاي حقيقت، لذت، استقلال، عدالت هزينه‌هاي زيادي را پرداخته اما كشور ما با وجود لطف شهدايمان اين نوع فكر را در ساليان قبل به سرانجام رسانده و سبب پيروزي كشورمان گشته‌اند. و همچنين دانش مدرن امروزي ما يك معرفت الهي است كه در اثر باور به ارزش‌هاي شهيدانمان زندگي ما را هدفمند كرده‌اند.
حجت الاسلام اسماعيلي در پايان سخنان خود گفت: هر كس از مسير اصلي اين انقلاب منحرف شود باخته، زيرا كه تفكر شهدا و عظمت خاندان شهدا جاويدان است.
در ادامه اين مراسم اصغر بحري پدر شهيد علي بحري گفت: فرزندم در دفاع از انقلاب و ميهن انجام وظيفه كرده است و من روز تولدش سر مزارش رفته و برنامه‌هايي همچون ختم قرآن و احسان كردن به فقرا را انجام مي‌دهم و از اينكه فرزندم در راه وطن شهيد شده‌اند احساس رستگاري مي‌كنم.
در ادامه اين مراسم حاج اكبر مولايي بيان كرد: ما بايد در آخر عمر مثل فرزندان شهيدمان دست از ولايت برنداشته و كشور را تحت هيچ عنواني به دشمن نسپاريم، و در من در آخر در خصوص رابطه ايران و آمريكا بگويم كه اين رابطه همانند رابطه گرگ و ميش بوده و اين شيطان بزرگ تشنه ضربه زدن به كشور اسلامي ما است.
در ادامه اين سخنراني والدين شهيد علي محمديان بيان كردند: فرزند من هجده سالش بود كه به جبهه مشرف شد و براي اسلام و كشورش انجام وظيفه كرد ولي در زمان حال متأسفانه بي‌حجابي‌ها و بي‌بند و باري‌ها موجود در جامعه سبب خجالت خود ما از فرزندانمان و ديگر فرزندان شهيد گشته است.
در ادامه اين سخنراني محمد جعفري فرزند شهيد علي جعفري با اشاره به واژه پدران آسماني گفت: پدران آسماني پدراني بودند كه از جان و مالشان و همچنين از همه هستي‌شان گذشتند تا ما امروزه در كمال آرامش و امنيت زندگي كنيم و سبب شده‌اند كه اين انقلاب و نظام مقدس باقي بماند.
وي با اشاره به انتظار از جامعه اظهار داشت: انتظاري كه ما داريم همان انتظار شهيد است و اينكه تا آخر در خط رهبري باقي بمانيم و از ولايت فقيه دفاع كنيم و همچنين عمل به آموزش‌هاي اسلام است.
فرزند شهيد علي جعفري در پايان سخنان خود خاطر نشان كرد: من اگر موفقيتي كسب كرده‌ام مديون مادرم هستم زيرا كه ايشان با تمام سختي‌هاي زندگي براي من هم پدر و هم مادر بوده است.
گفتني است كه در پايان اين مراسم مديران ارشد بنياد شهيد و امور ايثارگران همراه با خانواده معظم شهدا و ساير اقشار مومن و متديّن بر سر مزار شهيد گمنام حضور يافته و با قرائت فاتحه به مناسب ميلاد با سعادت حضرت علي(ع) كيك تولدي را توسط پدر يكي از شهداي گرانقدر كشورمان به صورت نمادين بريده شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار