مدیر کل کارگروه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار گفت: اصل سه جانبه گرایی را برای اجرای خالص سازی تشکل‌های صنفی باید اجرایی کنیم و همچنین مشارکت بانوان نیز در تشکل‌ها در برنامه وزارت خانه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران نظری مدیر کل کارگروه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار در مراسم بزرگداشت روز جهانی کارگر که صبح امروز (پنج شنبه) در سالن نگین برگزار شد، با اشاره به اهمیت اصل سه جانبه گرایی اظهار کرد: نگاه وزارت کار به تشکل‌ها، نگاه توام با احترام و تکریم است و در این میان، کارگر یکی از سه ضلع مهم تشکل محسوب می‌شود. بدین منظور باید خواسته‌ها و مطالبات آنان تحقق یابد.

وی ادامه داد: اجرای حقوق و مطالبات آنها گامی موثر در جهت توانمند سازی جامعه کارگری محسوب می‌شود.

مدیر کل کار گروه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار گفت: حوادث ناشی از کار نگرانی مضاعفی را برای مسئولان امر ایجاد می‌کند که باید با چاره اندیشی و اجرای طرح افسران ایمنی بخشی از حوادث کار را کاهش می‌دهد.

نظری با اشاره به اهمیت نقش تشکل‌های صنفی عنوان کرد: اجرای اصل سه جانبه گرایی و خالص سازی تشکل‌های صنفی و ارتباط موثر جامعه هدف با مسئولان می‌تواند نقش بسزایی در تصمیم گیری مهم منافع کارگری باشد.

وی ادامه داد: مشارکت بانوان در واحدهای تولیدی و صنعتی 40 درصد است که این امر می‌تواند زمینه ساز مشارکت بانوان را نیز در تشکل‌ها فراهم سازد که البته مشارکت جامعه هدف در تشکل‌ها خواسته‌ای سازمان بین المللی کار (ILO) است.

نظری در پایان گفت: اجرای اصل سه جانبه گرایی می‌تواند به تامین منافع کارگران کمک کند اما درخواست این جامعه این است که از ورود به احزاب و جناح‌های سیاسی بپرهیزید، چرا که مسئولان نیز به هیچ عنوان در انتخاب کارگران برای تشکل‌های صنفی دخالتی ندارند و تنها نقش نظارتی را ایفا می‌کنند و این امر زمینه تخصصی کردن تصمیم سازی‌های مسئولان اجرایی را در منافع کارگران فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار