روزنامه الحیات در گزارشی نوشت پارلمان عربی از جامعه بین المللی خواست با نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره یمن از سوی ایران مقابله کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه الحیات در گزارشی نوشت پارلمان عربی از جامعه بین المللی خواست با نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره یمن از سوی ایران مقابله کند.
پایگاه اینترنتی این روزنامه در گزارشی نوشت پارلمان عربی از جامعه بین المللی، سازمان ملل متحد، شورای امنیت سازمان ملل و اتحادیه عرب خواست هرچه سریعتر برای مقابله با نقض قطعنامه های بین المللی در زمینه یمن بویژه قطعنامه 2216 از سوی ایران مداخله کنند. بر اساس قطعنامه 2216  ایران در عملیات «اعاده الامل» (بازگرداندن امید) برای از سرگیری روند سیاسی در یمن و بازسازی آن مانع ایجاد می کند. 
احمد بن الجروان رئیس پارلمان عربی در بیانیه ای مطبوعاتی که این پارلمان در مقرش در قاهره صادر کرد، گفت دخالت آشکار ایران در امور یمن و تلاش آن برای دامن زدن به نزاع و شعله ور کردن بحران در یمن ادامه دارد. ایران از طریق ادامه سیاستها در حمایت از خشونت با کمک تسلیحاتی به انصارالله و نقض حریم هوایی و دریایی در امور یمن دخالت می کند و جامعه بین المللی نباید در قبال آن سکوت کند. 
الجروان تاکید کرد جامعه بین المللی باید برای مقابله با دخالت خطرناک ایران در یمن مداخله کند و به رنج ملت یمن پایان دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار