وزیرجهاد کشاورزی در بازدید از حوضچه پرورش ماهی خاویار و قزل آلا در ملوس جان بیضا در فارس گفت: ایران یکی ازبزرگ ترین تولیدکنندگان پرورش ماهی قزل آلا در دنیا محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از حوضچه پرورش ماهی خاویار و قزل آلا در ملوس جان بیضا با اشاره به تولید 10 هزار تن ماهی قزل آلا در استان فارس افزود: در حال حاضر ایران به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان پرورش ماهی قزل آلا در دنیا است با توجه به شرایط بوجود آمده باید بازار های خارجی را در اختیار بگیریم و قبل از اینکه بخواهیم فعالیت را گسترده تر کنیم نیازمند آن هستیم مراکز پرورش ماهی به سمت تکنولوژی شدن سوق دهیم .

حجتی  افزود: به این منظور یک هزار میلیارد تومان در این زمینه در اختیار این وزارتخانه قرار گرفته تا با ارائه تسهیلات ارزان قیمت بتوانیم در بازارهای داخلی و خارجی فعالیت گسترده تری داشته باشیم.

وی در جمع کشاورزان شهرستان نورآباد ممسنی گفت: استان فارس از منابع آبی نسبتا خوبی برخوردار است ولی به علت سوء مدیریت ، رعایت نکردن الگوی کشت اکثر سفره های آب زیر زمینی خشک شده است.

وی گفت: توسعه آبخیزداری در فارس حیاتی است از همین رو مسئولین کشاورزی استان توسعه ی آبخیز داری را باید در اولویت نخست این سازمان قرار دهند تا بتوانیم منابع آب زیرزمینی را تامین کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: برای جبران خسارات ناشی از خشکسالی در کشور تسهیلات ارزان قیمتی پیش بینی شده تا بتوانیم امنیت سرمایه گذاری تولید کنندگان بخش کشاورزی را تامین کنیم.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.