روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت: با کارکنان کشتی توقیف شده در ایران تماس برقرار و معلوم شد حالشان از لحاظ جسمی و روحی خوب است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، وال استریت ژورنال روز چهارشنبه در گزارشی به قلم آسا فیچ نوشت: یک روز پس از توقیف کشتی باری مائرسک تیگریس، با پرچم جزایر مارشال توسط ایران، کور رادینگز، سخنگوی شرکت مدیریت کشتیرانی «ریکمرز» که در سنگاپور مستقر است و صاحب این کشتی است، روز چهارشنبه اعلام کرد که تماس تلفنی کوتاه با 24 ملوان و خدمه این کشتی، که اکثراً اهل اروپای شرقی و آسیا هستند، داشته است. وی افزود: حال این افراد نسبتاً خوب است و از روحیه خوبی نیز برخوردارند، اما نگهبانان ایرانی آنان را به اتاق‌های‌شان در این کشتی، یا حداکثر تردد به سالن غذاخوریِ آن، محدود کرده‌اند. رادینگز گفت: در هر صورت، شرایط کارکنان این کشتی برای ما نگران کننده است. 
کور رادینگز افزود: شرکت ما در حال همکاری با «طرف‌های بین‌المللی و کارشناسان» است تا این کشتی را از توقیف ایران خارج سازد. این منبع اضافه کرد: با این حال، سخنگوی شرکت یاد شده از اشاره به جزئیات تلاش‌های این شرکت و نحوه همکاری آن با طرف‌های بین‌المللی برای آزاد کردن این کشتی، امتناع ورزید. مقامات شرکت صاحب این کشتی گفتند: ما هنوز مطمئن نیستیم که چرا مسئولان ایرانی این کشتی را توقیف کرده اند. از سوی دیگر، مقامات ایرانی می‌گویند: اختلاف‌هایی حقوقی میان ایران و شرکت مائرسک وجود داشته است که پس از مراجعه به دادگاه، قاضیِ دادگاه، حکم توقیف این کشتی را صادر کرده و براساس همان حکم قضایی، ایران این کشتی را توقیف کرده است. 
کشتی مائرس تیگریس از بندر جده در عربستان سعودی عازم بندر جبل علی در امارات عربی متحده بوده است که توسط ایران توقیف و به سمت آب های ساحلی بندر عباس هدایت شده است. مقامات آمریکایی گفتند: در 24 آوریل (پنج روز پیش) قایق های تندرو ایرانی یک کشتی دیگر متعلق به شرکت مائرسک، موسوم به مائرسک کنزیگتون، را در آب‌های خلیج فارس محاصره و تلاش کردند آن را توقیف کنند که موفق به این کار نشدند. 
آقای دارینگز در خاتمه افزود: کشتی مائرس تیگریس که به دستور مسئولان ایرانی در آب‌های نزدیک به بندر عباس لنگر انداخته است، همچنان در آنجا در توقیف ایران بسر می‌برد. 
برچسب ها: کشتی ، ایران ، خلیج فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار