روند آرام و کم رونق روزهای اخیر بورس در این هفته نیز ادامه پیدا کرد و حجم اندک معاملات نشان دهنده شک و تردید سهامداران برای ورود به بازار است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ معاملات بازار سرمایه در اولین روز معاملاتی هفته، شاخص با افت 28.62 واحدی همراه بود. بيشترين تاثير مثبت بر شاخص را نماد شبندر و بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را نماد تاپیکو بر جاي گذاشتند.

 همچنین شاخص فرابورس نیز با 2.7 واحد افزایش به 752 واحد رسید که شتران بیشترین تاثير مثبت را بر ايفكس بر جاي گذاشت. 

روند آرام و کم رونق روزهای اخیر بورس در این هفته نیز ادامه پیدا کرد و حجم اندک معاملات نشان دهنده شک و تردید سهامداران برای ورود به بازار می باشد.

در این بین بانکی ها کم حجم و متعادل معامله شدند و قیمت پایانی بیشتر نمادهای این گروه نزدیک به قیمت صفر تابلوی آن ها بود، تنها نماد وپست در این گروه مورد اقبال سهامداران بود وپست تنها نمادی بود که در آستانه مثبت معامله شده و به صف خرید رسید اما اکثر نمادهای دیگر با معاملات منفی به کار خود پایان دادند. علاوه بر این درجدیدترین گزارش بانک گردشگری در سه ماهه منتهی به اسفند نود و سه 146 ریال زیان محقق ساخته است که از دیگر خبرهای مهم این گروه می باشند.

خودرویی ها عمدتا متعادل معامله شدند.در گروه پالایشی شبندر از جمله نمادهای مثبت گروه بود که به صف خرید نیز رسید اما در اواسط هفته فشار فروش در این نماد افزایش یافت، در گروه شیمیایی نیز شاهد عرضه اولیه ۷ درصد سهام پتروشیمی مبین بودیم که باعث  عرضه های سنگین دربسیاری از نمادهای بازار شد و بیشتر نمادهای بازار در درصدهای منفی و بعضا منفی معامله شدند و تحت تاثیر آن  شاخص کل به کانال 65 هزار واحدی سقوط کرد.

در گروه فلزات اساسی، هرمز نیز با صف فروش سنگین همراه بود وبه قیمت 154 تومان رسید سهمی که تا چندروز پیش با حمایت گروههایی خاص در قیمت 180 تومان بیش از 200 میلیون صف خرید داشت حالا با صف فروش همراه است تا بار دیگر عمق کم بازار را به رخ اهالی آن بکشاند. در سایر نمادها نیز شاهد معاملات چندان خوبی نبودیم.

در گروه سیمانی، سفارس پس از پیش بینی 326 ریال سود بابت هر سهم سال مالی 95، در قیمت 1965 ریال بازگشایی شد و تا پایان بازار حدود 800.000 سهم در محدوده منفی این نماد معامله شد. سیمان مازندران نیز با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم، متوقف شد که از خبرهای مهم این گروه ها می باشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سهم ، بانک ، معامله ، بازار ، شاخص ، سیمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار