میزان تقاضا برای ورود به دانشگاه های کشاورزی رو به کاهش بوده و این به ضرر صنعت کشاورزی کشور است.

فاطمه رضایی کارشناس ارشد زراعت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه در این سالها توجه چندانی به ریشه یابی مشکلات بخش کشاورزی نشده است و اگر کاری صورت گرفته باشد به صورت مقطعی بوده و تاثیرگذار نیست.

وی ادامه داد: سالهاست که در کشور کار زراعت به صورت سنتی انجام می شود و غالب کشاورزان سواد آکادمیک نداشته و با شیوه های صحیح و روز دنیا آشنا نیستند.

رضایی بیان داشت: به دلیل اطلاعات کم کشاورزان، معمولا زیان و خسارت وارد در بهره برداری از محصولات زراعی بیشتر است زیرا غالبا کشاورزان نمیدانند که کدام بذر یا کود مناسب خاک منطقه زراعی بوده و  یا از چه سمی برای آفت کشی استفاده کنند، مناسبتر است.

این کارشناس زراعت ادامه داد: از سوی دیگر دانش آموختگان دانشگاههای کشاورزی به جهت وجود برخی از مشکلات نمی توانند جذب این کار شوند.

وی در خصوص مشکلات موجود در جذب دانشجویان و فارق التحصیلان رشته کشاورزی به این کار بیان داشت: بالا بودن اجاره بهای زمین، هزینه های بالای آب، برق، کود و بذر و همچنین نبود تسهیلات لازم از مهمترین عواملی هستند که پیش روی دانشجویان و فارق التحصیلان رشته کشاورزی قرار دارد.

این کارشناس زراعت ادامه داد: به دلیل کمبود نیروی متخصص در بحث زراعت بیشترین سود را دلالان میبرند، دلالان محصول  را زودتر از موعد و به قیمت ارزانتری خریداری کرده و پس از برداشت محصول را به قیمت بالاتری به فروس میرسانند.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان تقاضا برای ورود به دانشگاه های کشاورزی بسیار کاهش یافته و  این به ضرر صنعت کشاورزی کشور است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کشاورزی ، دانشگاه ، زراعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار