روسیه قصد دارد به‌زودی با ادغام بعضی از شرکت‌های صنایع فضایی این کشور، نخستین هلدینگ تولید کننده موتورهای راکت را در جهان راه‌اندازی کند.

تصمیم روسیه برای ایجاد بزرگترین شرکت تولید‌کننده موتورهای راکت در جهانبه گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روسیه قصد دارد اولین هُلدینگ تولید موتورهای راکت و موشک را در جهان تأسیس کند.

به گزارش روزنامه روسی ایزوِستیا، "شرکت متحدۀ فضا و راکت روسیه(URSC)" در حال تهیه پیش‌نویس طرحی است که طبق آن روسیه اقدام به ایجاد یک هُلدینگ متشکل از تولیدکننده‌های موتورهای راکت و موشک خواهد کرد، به‌گونه‌ای که همۀ آنها با هم متحد خواهند شد.

به‌گفته مقامات مربوطه، ساختار دقیق این هلدینگ و همچنین شرکت سرگروه آن نیز به‌زودی اعلام خواهد شد.

روزنامه ایزوِستیا، همچنین از قول ایگور کوماروف، مدیر شرکت متحدۀ فضا و راکت روسیه نقل می‌کند: "ما در حال بررسی سازوکارهای ایجاد آن هلدینگ به‌عنوان بخشی از شرکت متحده هستیم و نتیجه کار نیز در نهایت، به سمع و نظر ریاست آژانس فضایی فدرال روسیه(روس‌کُمُس) خواهد رسید.

شرکت هلدینگ مذکور، ترکیبی از حداقل 7 شرکت خواهد بود که البته نوع فعالیت‌شان هم با یکدیگر متفاوت است. گفته می‌شود شرکت‌های "اِن‌پی‌اُ اِنِرگُماش" و "پِروتون-پِرم موتورز" که در زمینه تولید موتورهای راکت با سوخت مایع فعالیت می‌کنند، در هلدینگ حضور خواهند داشت. همچنین مرکز تحقیقاتی "کِلدیش راکت" نیز به‌عنوان سومین شرکت مورد ادغام، معرفی شده است.

از سال 2010 مجموعه‌ای از اصلاحات ساختاری در صنعت فضایی روسیه انجام شد که طی آن، قرار است به‌تدریج، شمار زیادی از شرکت‌های فعال در این صنعت، تنها در قالب پنج یا شش هلدینگ بزرگ ادغام بشوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: روسیه ، راکت ، موشک ، فضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار