عضو کمیسیون معماری و شهرسازی گفت: عوارض جدید که به عنوان بیمه کارگران ساختمانی تعیین شده است، رکود جدی فضای ساخت و ساز و کاهش آمار صدور پروانه را به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگارانمحمد سالاری عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر در ادامه جلسه علنی امروز با ارائه تذکری در خصوص بیمه کارگران ساختمانی اظهار کرد: اخذ عوارض از متولیان ساخت و ساز به عنوان حق بیمه کارگران باید مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد، چرا که این مسئله مشکلاتی را برای ساخت و ساز در شهرها بوجود آورده است.

وی ادامه داد: علیرغم تفاهم نامه‌ای که تامین اجتماعی با دهیاری‌ها و شورایاری‌ها در خصوص عدم اخذ عوارض از متولیان ساخت و ساز برای بیمه کارگران تصریح کرد: این مسئله از سوی سازمان تامین اجتماعی عنوان شده که علاوه بر 15 درصد عوارض تغییر کاربری، عوارض دیگری به عنوان حق بیمه کارگران ساختمانی اخذ شود که این مسئله باعث رکود شدید فضای ساخت و ساز در شهرها شده است و آمار صدور پروانه به شدت کاهش پیدا کرده است و از سوی دیگر نیز سازمان مهندسی حق الزحمه ناظران را نیز که رقم قابل توجهی است، مطالبه می‌کند که این نیز مشکل دوچندان در آمار صدور پروانه است.

سالاری در ادامه گفت: تامین اجتماعی بدون پذیرفتن استدلال و منطق این طرح را ارائه داده که باید این مسئله در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.

*هشدار چمران به کاهش صدور پروانه‌ها و عدم نظارت بر ساخت و ساز

چمران در ادامه جلسه علنی امروز و با تایید صحبت‌هایی سالاری ادامه داد: این میزان اخذ عوارض در شهرهای دیگر به مراتب بیش از شهر تهران است و این مسئله باعث افزایش شاخص‌های بدون نظارت می‌شود که این ساخت‌ و سازهای ناپایدار خطر جدی برای شهر تهران به همراه دارد چرا که شهر تهران زلزله خیز است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: مخالف بیمه کارگران نیستیم و این مسئله باید با کارشناسی بیشتر مورد بررسی از سوی مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا ش
۲۱:۵۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
رکود ساخت وساز در گرگان باعث بیکاری بسیاری از کارگران و مهاجرت آنها جهت کار به شهر های دیگر که به مراتب دستمزدی معادل دوبرابر دستمزد در شهرستان گرگان است شده و متاسفانه انتقادی که به شهرداری و نظام مهندسی به عنوان متولی و نظارت بر ساخت و ساز وارد است این است که اهمیتی به اسکلت کاران وپیمانکاران اجرای اسکلت که درسخت ترین و سنگین ترین شرایط کار میکنندنمیدهد و کار فرمایان اکثرا از پیمانکارانی استفاده می کنند که دارای مهارت لازم نیستند و همچنین فاقد کارت فنی حرفه ای میباشند و به نظر میرسد حق پیمانکارانی که دارای پروانه مهارت ومدرک فنی حرفه ای در این میان ضایع می شود و حتی کار فرمایان تا آنجا پیش رفته اند که با مهاجرین افغان به علت دستمزد پایین قرارداد می بندند . اگرشهرداری یا سازمان نظام مهندسی ترتیبی اتخاذ نماید که کار فرمایان را موظف به استفاده از پیمانکاران دارای پروانه مهارت و کارت فنی حرفه ای کندشاید بتوان مقداری از مشکلات این قشر زحمت کش را کم کرد.
آخرین اخبار