دبیر کل خانه کار و کارگر گفت: حل مشکلات بازنشستگان پیش از موعد مشاغل سخت و زیان‌آور مطابق قانون اجرایی شود.

ضرورت اجرایی شدن قانون بازنشستگی پیش از موعد کارگران

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، علیرضا محجوب دبیرکل خانه کار و کارگر با حضور در مراسم بیست‌وششمین جشنواره ملی امتنان از جامعه کار و تولید اظهار داشت: قبل از هر چیز از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای تشکر می‌کنم و آرزو می‌کنم این مشکل هرچه زودتر حل و فصل شود. چرا که این امر بسیاری از محیط‌های کارگری، کارگران را با عدم رونق روبه رو کرده است. 

وی ادامه داد: کارگران معوقه‌ای دارند که شکافی بین حداقل دستمزد و معیشت ایجاد کردند و امیدواریم هرچه سریعتر با تعیین مزد مناسب این شکاف پر شود.

محجوب به سهام عدالت اشاره کرد و گفت: در گذشته مدیران این سهام را دریافت کردند؛ اما کارگران جدید و پیمانکاران حتی یک سهمیه نیز دریافت نکردند و امیدواریم این سهام به آنها اختصاص پیدا کند. 

وی بر تأمین پوشش بیمه‌ای تأکید کرد و اظهار داشت: بیمه کارگران فصلی وساختمانی و همسان سازی حقوق بازنشستگان و تخصیص سبد کالا و همچنین حل مشکل بازنشستگان پیش از موعد مشاغل سخت و زیان‌آور از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر کل خانه کار و کارگر در پایان خاطر نشان کرد: ما یکپارچه درخواست می‌کنیم که قانون نوسازی صنایع و ماده 10 آن که موضوع 25 سال بازنشستگی است به جریان بیافتد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: سهام ، مزد ، رونق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار