با معرفی سهام کشتيرانی جنوب - خط ايران در بازار فرابورس 10 درصد سهام اين شرکت در روزهای آتی به بازار سرمايه عرضه می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران( مانا) ، در مراسم معرفي سهام کشتيراني جنوب - خط ايران در بازار فرابورس که در محل کشتيراني جمهوري اسلامي ايران و با حضورمدير عامل و اعضاء هيئت مديره کشتيراني جنوب- خط ايران و  نمايندگاني از فرابورس برگزار شد، مدير عامل شرکت سرمايه‌گذاري کشتيراني و نماينده سهامدار عمده اين شرکت گفت: کشتيراني جنوب - خط ايران به منظور شفاف‌سازي و در چارچوب سياست‌هاي هلدينگ وارد بازار سرمايه مي شود.

مرتضي هلاکويي در ادامه با اشاره به ورود کشتيراني درياي خزر به بازار سرمايه در سال گذشته گفت: در سال جاري نيزکشتيراني جنوب - خط ايران از مجموعه گروه کشتيراني جمهوري اسلامي ايران به بازار سرمايه وارد مي شود و در ماه‌هاي آينده نيز سهام شرکت‌هاي ديگري از گروه کشتيراني نيز عرضه خواهد شد.

وي افزود: امروز کشتيراني جنوب - خط ايران داراي 166 ميليارد تومان سرمايه و 1.66 ميليارد سهم است که 10 درصد آن در روزهاي آتي به بازار عرضه خواهد شد.

هلاکويي در ادامه يادآور شد: قدمت کشتيراني جنوب - خط ايران بيش از مدت زمان تأسيس کشتيراني جمهوري اسلامي ايران است و در زمينه عمليات ترمينال‌داري و امور لجستيک فعاليت مي‌کند و داراي نيروي انساني کارآمد و توانمندي است.

مديرعامل شرکت سرمايه گذاري کشتيراني اظهار داشت: اين شرکت علاوه‌بر داشتن پشتوانه‌اي قوي از مشتريان ارزشمند، دارايي‌هاي کليدي و ملکي فراواني نيز دارد و از نقدينگي و سود انباشته بالايي هم برخوردار است و مزاياي نسبي خاص خود را دارد.

در ادامه اين مراسم مديرعامل کشتيراني جنوب - خط ايران ضمن بيان تاريخچه فعاليت اين شرکت و گستردگي آن گفت: اين شرکت در تاريخ 1345.12.24 با همكاري شرکت NYK، بانک بازرگاني ايران، شرکت سهامي خشکبار فرآورده و شرکت حفاري نفت ايران تأسيس شده است.

کاپيتان حسن جليل‌زاده افزود: در حال حاضر حسابرس و بازرس قانوني آن، مؤسسه حسابرسي هادي حساب تهران و کارگزار آن شرکت کارگزاري حافظ است.

وي گفت: مرکز اصلي کشتيراني جنوب - خط ايران در تهران و ترمينال‌هاي آن در حال حاضر در بندرعباس (بندر شهيد رجايي)، مجتمع بندري پارس (بندر عسلويه) واقع است و شرکت‌هاي تابعه آن در خرمشهر و بندر امام مشغول فعاليت است.

مديرعامل کشتيراني جنوب - خط ايران در ادامه با اشاره به ترکيب سهامداران و اعضاي هيئت مديره و تغييرات سرمايه اين شرکت در سال 93  گفت: در سال 93 از محل مازاد تجديد ارزيابي دارايي‌هاي ثابت شامل زمين و ساختمان، 166 ميليارد تومان ثبت شده و مراکز فعاليت آن بندر شهيد رجايي در بندرعباس، بندر خدماتي پارس در عسلويه، بندر امام‌خميني و بندر خرمشهر است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن مقايسه عملکرد ترمينال اختصاصي کانتينر پر بندرعباس در بندر شهيدرجايي در سال‌هاي 93- 1392 ، گفت: روند سود خالص شرکت اصلي، خوشبختانه سير صعودي داشته است.

جليل زاده افزود : سال‌هاي اخير عمدتاً به دليل افزايش درآمد حاصل از ارائه خدمات در شرکت اصلي و همچنين افزايش خالص ساير درآمدها و هزينه‌هاي غيرعملياتي، اين روند براي سال 94 رو به رشد پيش‌بيني مي‌شود.

مديرعامل کشتيراني جنوب - خط ايران اظهار داشت: کشتيراني جنوب - خط مالک 40.8 درصد شرکت حمل‌ونقل ترکيبي با سرمايه 980 ميليارد ريال است.

وي افزود: کشتيراني جنوب - خط ايران در زمينه حمل‌ونقل و ترانزيت کالا در سرتاسر کشور فعاليت مي‌کند که انتظار مي‌رود در سال‌هاي آينده اين روند افزايش يابد.

جليل زاده در ادامه به مزيت‌هاي کشتيراني جنوب - خط ايران اشاره کرد و افزود : 734 واگن مخزن‌دار و 455 دستگاه واگن لبه‌کوتاه و همچنين اتصال به شبکه راه آهن کشور و بهره‌مندي از امکانات ريلي و ترانزيت کالا از مبادي ورودي کشور تا ترمينال‌هاي خشک و اماکن گمرکي از مزاياي اين شرکت است که با تأسيس شرکت‌هاي فرعي در چارچوب فعاليت هاي خود از آنها بهره‌مند مي‌شود.

وي تاکيد کرد: سابقه فعاليت ممتد و طولاني تخليه و بارگيري و انبارداري در بنادر جنوبي، داشتن نيروهاي انساني متخصص و مجرب در بنادر جنوبي کشور، دارا بودن بيشترين تجهيزات ملکي و استيجاري بندري در بين شرکت‌هاي خصوصي، تجربه فعاليت و دارا بودن تجهيزات مورد نياز ترمينال‌هاي بنادر خشک از ديگر مزيت‌هاي اين شرکت به شمار مي ورد و عمده مزيت ما اين است که مشتري بزرگ ما کشتيراني جمهوري اسلامي ايران است و به همين خاطر اطمينان از مشتري وجود دارد.

وي به تجربه فعاليت اين شرکت در زمينه ترمينال‌هاي بنادر خشک نيز اشاره کرد و گفت : ‌خوشبختانه اين شرکت در اين زمينه داراي سابقه 15 ساله است و انتظار مي‌رود با لغو تحريم‌ها سودآوري اين شرکت به لحاظ افزايش عمليات جهش قابل توجهي داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار