آنچه در روی خط تهران دوشنبه این هفته گذشت

حکایت پست مزاحم برق در شهر موش‌های پایتخت چیست / مجموعه سد معبرهای نمایشگاه‌های فروش خودرو در شهر تهران همچنان ادامه دارد

در روی خط تهران دوشنبه این هفته موضوع های پست های مزاحم برق در پیاده روهای تهران گلایه کارگران از کارفرمایان برای بیمه شدن آن ها پس از یک ماه و سد معبر نمایشگاه های فروش خودرو پیگیری شد.

حکایت پست مزاحم برق در شهر موش‌های پایتخت چیست / مجموعه سد معبرهای نمایشگاه‌های فروش خودرو در شهر تهران همچنان ادامه داردبه گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، وجود پست‌های مزاحم برق در پیاده روهای شهر تهران و سد معبرهای ایجاد شده آنها موضوعی بود که روی خط تهران دوشنبه این هفته در سوژه اول خود به آن پرداخت.  
 
وجود پست های برق در معابر عمومی شهر تهران علاوه بر ایجاد سد معبر دپوهای پسماندهای شهر و ازدحام جانوران موذی به ویژه موش‌ها مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.  
 
شهروندان گله دارند وجود پست های برق نه تنها باعث ایجاد سد معبر و خطر سوانح رانندگی می شود بلکه پست های برق در معابر نقاط مختلف شهر تهران تبدیل به شهر موش‌های پایتخت شده است.  
 
بارها مسئولان گفته اند اقدامات بسیاری برای از بین رفتن جمعیت موش های پایتخت انجام می شود اما این بار پست‌های برق در معابر تبدیل به شهر موش ها شده است. 
 
تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر در خصوص وجود پست های برق در شهر تهران اظهار کرد: نصب پست‌های برق در شهر تهران یک نوع قاچاق است زیرا هنگامی که مالکان ساختمان‌ها ترانس برق را در داخل ساختمان‌های خود نصب نکنند در حقیقت فضای عمومی را اشغال کرده است.  
 
وی بر این باور است هیچ مسئول و سازمانی با وی برخورد قانونی نمی کند به تبع اقدام به نصب پست های برق در پیاده رو می کند.  
 
روی خط تهران موضوع را با اندرزی مدیر کل امور خدمات شهری تهران در میان گذاشت.  
 
وی در پاسخ با اشاره به اقدامات شهرداری در خصوص رفع سد معبر پست های برق در معابر گفت: نیروهای مستقر در نواحی مناطق شهر تهران به شدت این موضوع را پیگیری می کنند و با انجام مراحل قانونی تشکیل پرونده های قضایی به محض صدور حکم و رای برای جمع آوری پست های برق در معابر اقدام کنند.  
 
روی خط تهران موضوع را از اسکندری معاون نظارت شرکت توزیع نیروی برق تهران پیگیر شد. 
 
وی با بیان اینکه کیوسک‌های و صندوق های پست برق در شهر تهران با مجوز شهرداری نصب شده است؛تصریح کرد: در شهر تهران هر فعالیتی که انجام شود با هماهنگی شهرداری انجام می شود. شبکه‌های توزیع به عنوان آخرین بخش تامین برق مشترکان هستند با توجه به شرایط اجتماعی و شهری این شبکه توسعه پیدا کرده اتفاقی که در کلانشهرها افتاده به دلیل محدودیت زمین است و لزوم حفظ هارمونی بین اعضای شهر باید رعایت شود.  
 
وی افزود: کیوسک های برق که نصب می شود باعث شده در فضای 48 متری به فضای 6 متری تبدیل شود.  
 
اسکندری در این میان به موضوعی اشاره کرد که نصب پست های برق با شهرداری هماهنگ شده اما از این که با چه بخشی در شهرداری برای نصب پست های برق در معابر هماهنگ شده ابراز بی اطلاعی کرد.  
 
*سرانجام بیمه کارگران و ادعای کارفرمایان به کجا می رسد 

روی خط تهران دوشنبه این هفته در سوژه دوم خود به موضوع تفویض بیمه کارگران و ادعای بیمه کردن کارگران پس از یک ماه کار پرداخت.
 
ماجرا از این قرار است که کارگران گلایه دارند کارفرمایان برای بیمه کردن آن ها ادعا کرده اند کارگران باید چند ماه آزمایشی کار کنند تا بیمه شوند.  
 
روی خط تهران موضوع را با زدا معاون سازمان تامین اجتماعی در میان گذاشت.  
 
وی در پاسخ بیان کرد: تمام گروه هایی که وارد بازار کار می شوند چه قراردادی چه رسمی چه آموزشی چه پاره وقت چه تمام وقت به هر شکلی وارد می شوند از همان روز اول شامل بیمه هستند.  
 
*مجموعه سد معبرهای نمایشگاه فروش خودرو در شهر تهران همچنان ادامه دارد  

سد معبرهای نمایشگاه های فروش خودرو در شهر تهران موضوعی بود که روی خط تهران دوشنبه این هفته در سوژه سوم خود به آن پرداخت.  
 
این گزارش در قالب تصاویر ارسالی پیرامون سد معبرهای نمایشگاه های فروش خودرو در معابر نقاط مختلف شهر تهران در روی خط تهران پخش شد.  
 
این در حالی است که پلیس هیچ گونه برخورد قانونی با نمایشگاه داران به دلیل سد معبرهایشان نمی کند.  
 
نمایشگاه داران با ایجاد سد معبرهای نمایشگاه فروش خودروها دوبله و سوبله پارک کردن خودرو مشکلات بسیاری را برای شهروندان شهر تهران به وجود آورده اند.  
 
در صورتی که سد معبر نمایشگاه های فروش خودرو به آن جایی رسیده است که امان از شهروندان تهران بریده است.  
 
اما هیچ برخورد قانونی با عاملان آن نمی شود و این موضوع نیاز به برخورد جدی مسئولان دارد.  
 
این در حالی است که شهرداری از ساماندهی و انتقال نمایشگاه فروش خودرو به خارج از تهران خبر می‌دهد.  
 
روی خط تهران موضوع را پیگیری خواهد کرد امیدواریم که مسئولان چاره ای برای رفع این معضل بزرگ بیندیشند.  

انتهای پیام/
برچسب ها: شهری ، پست ، بر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار