رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون در عرصه‌های مختلف قرآنی تلاش شده که تغییر مفاهیم در هنر و پژوهش‌ انجام شده و با برگزاری اجلاس از زنان قرآنی تجلیل شود که کار ارزشمندی است.

 لاله‌ی افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت ونماز مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: دستاوردهای قرآنی در عرصه‌ی ملی باعث هم افزایی و ایجاد انگیزه در عرصه بین‌المللی باعث رفع شبهات و اتهامات وارده از سوی سران اسلام آمریکایی در طرح این شبهات به کار رفته ضد ما می‌شود.

افتخاری اظهارداشت: ایجاد وحدت و هم گرایی بین نخبگان قرآنی باعث توانمندی نخبگان در خصوص محوریت وحدت در کشورهای خودشان است.



وی افزود:  اقداماتی درخصوص دستاوردهای حوزه‌های گوناگون مسابقات قرآن باید انجام می‌شد که انجام شده ولی به دلیل برخی ملاحظات بخش خواهران مورد غفلت قرار گرفتند و همچنین در بحث تعامل با ارگان ها به طور معمول از نهادهایی مانند فراکسیون و مانند آن، بنده و اشخاص دیگر در برنامه‌های مسابقات شرکت می‌کنیم.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به از دست رفتن فرصت نشست‌های ویژه‌ی تخصصی با فراکسیون قرآن، که قرآنیان مجلس در آن حضور پیدا می کردند و این کار باید انجام می‌شد که امیدواریم درفرصت‌های پیش رو برنامه‌ریزی این کار انجام شود و ما نیز انجام این کار را به صورت مکتوب و شفاهی از ریاست سازمان اوقاف پیگیر و خواستار انجام این کار هستیم.

رئیس فراکسیون دفاع مقدس گفت: در خصوص انجام اقدامات  قرآنی نیازمند فراهم سازی بستر قرآنی در رشته‌های گوناگون از مسابقات قرانی با رعایت ملاحظات شرعی و دیگر ملاحظات هستیم زیرا باید مسابقات قرآنی زنان همپای مسابقات قرآنی آقایان در سطح بین‌الملل برگزار شود.

افتخاری افزود: اکنون در عرصه‌های مختلف قرآنی تلاش شده که تغییر مفاهیم در هنر و پژوهش‌ انجام شده و با برگزاری اجلاس از زنان قرآنی تجلیل شود که کار ارزشمندی است و باید در ادامه به صورت مسابقات بین‌المللی قرآن زنان در رشته‌های بدون مساله برگزار شود.

رئیس فراکسیون قرآن و نماز مجلس با بیان اینکه  در نشست‌ شورای عالی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور از جمله پیشنهادات ماایجاد شرایط فیزیکی برای حضور زنان قرآنی در رشته های بدون مسئله بوده است گفت:یکی دیگر از پیشنهادات با توجه به خالی بودن جای آن ،هنگام برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، نشست‌هایی باید با فراکسیون‌های قرآنی انجام شود که در مسیر گسترش فرهنگ قرآنی جهان اسلام بهره برداری مورد نیاز از آن صورت بگیرد به ویژه که ما دستاوردهای طرح‌های فراکسیون‌های قرآنی، ساختار و دستاوردهای آنها‌ را در اجلاس بین‌المجالس اسلامی را توزیع کرده‌ایم که انشالله با استقبال بسیار خوب رو به رو شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: قرآنی ، اسلام ، آمریکایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار