محجوب در برنامه ششمین همایش ملی کار خبر داد:

تخصیص اعتبار 40 هزار میلیارد ریال از محل هدفمندی یارانه برای اشتغال فارغ التحصیلان/ بیکاری زنان 2 برابر مردان است

نماینده مجلس و دبیر کل خانه کارگر گفت: 40 هزار میلیارد از محل هدفمندی یارانه‌ها برای اشتغال فارغ التحصیلان تخصیص داده شده است و مهمترین مشکل در حال حاضر، بیکاری 2 برابر زنان نسبت به مردان است.

به گزارش خبرنگار رفاهی باشگاه خبرنگاران، محجوب، نماینده مجلس و دبیر کل خانه کارگر در برنامه ششمین همایش ملی کار که صبح امروز دوشنبه در سالن تلاش برگزار شد، با اشاره به اهمیت بهبود فضای کسب و کار اظهار کرد: مسئله بهبود فضای کسب و کار و اشتغال بارها مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اشاره دو تراز شغلی موجود در کشور افزود: تراز اول به افراد زیر دیپلم اختصاص دارد که قرارداد های موقت در این مشاغل وجود دراد و نیروی کار کافی نیز دیده نمی شود، بدین سبب کارگران خارجی در این مشاغل مشغول به کار هستند، تراز دوم به اشتغال افراد فارغ‌التحصیل اختصاص دارد که 4.9 میلیون نفر در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند که اگر ترکیب آنها را اندازه‌گیری کنیم حداقل باید سرانه سالی بیش از یک میلیون 200 هزار نفر وارد بازار کار شوند، این در حالی است که فرصت جذب شغلی به طور کل در کشور927 هزار نفر است. 

محجوب ادامه داد: در حال حاضر مشکل عمده در کشور این است که فرصت شغلی برای 254 هزار نفر از این فارغ‌التحصیلان فراهم است  و حدود یک میلیون نفر بیکار باقی می‌مانند. 

نماینده مجلس و دبیر کل خانه کارگران در ادامه گفت: بر اساس  درخواست وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی این مشکل در مجلس مطرح شد و بر این اساس 40 هزار میلیارد ریال از محل هدفمندی یارانه‌ها با هدف اشتغال فارغ التحصیلان در نظر گرفته شده است که امیدواریم امسال عملیاتی شود. 

محجوب با اشاره به نقصان آموزشی در کشور تصریح کرد: ارقام و اعداد و نکته های راهبردی در این مجالس مطرح کنیم و چگونگی مهار نظام آموزشی را برای پرورش نیروهای کارآمد بررسی کنید. 

وی با بیان مهمترین مشکل کشور تصریح کرد: مهمترین مشکل بیکاری زنان است که در حال حاضر دو برابر مردان شده است و باید یک قالب و یک چارچوب خاصی را برای مهار این بیکاری در نظر بگیریم و آن دستاورد را با ارائه به مجلس و کمیسیون اجتماعی و کارگروه اشتغال مورد بررسی قراردهیم تا در آینده با بحران بیکاری مواجه نشویم. 

محجوب در پایان گفت: گفتگو‌های سه جانبه لازم است که در سطوح دیگر نیز دیده شود تا با مدیریت کارآمد بحران ها را پشت سر  بگذاریم.
 
 انتهای پیام/ 

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۳ دی ۱۳۹۴
یکی نیس به مسئولین محترم بگه اخه خدا خیرت بده یک جوری میگی باید فکری به حال بیکاری زنان کرد انگار زن خانواده باید خرج خانواده رو بده! فکری به حال یک پسر بدبخت بیکار کنین که میخواد خرج یک خانواده رو بده! برای ازدواج میگن اقا کارت چیه نه خانم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
من 31 سالمه بخدا دیگه نا امید شدم کار نیست.
در ضمن یک موی سیاه برام نمونده همه سفید شدن حتی ریشام هم سفید شدن بخدا
آخرین اخبار