بجنورد؛

مشارکت مردم در حفظ و صیانت از میراث فرهنگی اولویت کاری انجمن میراث فرهنگی

استاندار خراسان شمالی گفت: مشارکت مردم در حفظ و صیانت از میراث فرهنگی اولویت کاری انجمن میراث فرهنگی است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، علی اکبر پرویزی عصر یکشنبه در نخستین جلسه انجمن میراث فرهنگی خراسان شمالی ریشه تاریخی هر کشور و هر استانی را آثار به جا مانده از مردم آن دانست.

وی افزود: برای حفظ هویت خود و استان می بایست علاوه بر حفظ آثار باستانی و تاریخی از آثار علمی، طبیعی، مفاخر آن نیز حفاظت شود.

وی با تاکید بر مشارکت تمامی دستگاه های اجرایی در حفاظت و حراست از آثار تاریخی افزود: باید بسترهای معرفی این آثار به مردم نیز فراهم شود.

استاندار خراسان شمالی گفت: اگر آثار تاریخی و باستانی به خوبی به مردم معرفی شوند، مردم در حفظ آن نیز پیشگام و اثر گذار خواهند بود.

پرویزی اظهار داشت: در خراسان شمالی از ظرفیت دهیاری ها و بخشداری ها نیز می توان برای حفاظت از آثار تاریخی و باستانی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه آثار باستانی و تاریخی بسیاری در بخش های مختلف این استان وجود دارد، گفت: باید به مرمت و بازسازی این آثار نیز توجه و مرمت اماکن تاریخی براساس الویت بندی انجام شود.

استاندار خراسان شمالی همچنین از آمادگی استانداری با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در راستای ثبت و بهره برداری از آثار باستانی استان خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی نیز با اشاره به وجود هزار و ۲۰۰ آثر باستانی در استان، گفت: باید در راستای معرفی این آثار به مردم توجه و تلاشهای لازم در این زمینه انجام شود.

سویدانلویی همچنین از تشکیل انجمن میراث فرهنگی برای نخستین بار در خراسان شمالی خبرداد و افزود: ۱۲ نفر عضو این انجمن هستند که وظایف هر یک مشخص شده است.

وی با اشاره به کمبود نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای حفاظت از محوطه‌ها و آثار تاریخی استان افزود: انجمن‌های میراث فرهنگی ظرفیت خوبی برای پیشبرد اهداف این سازمان به منظور حفاظت از آثار تاریخی است وباید این انجمن در تمام شهرستان‌های استان فعال شود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.