از تحریم‌ها هزینه خرید مواد اولیه تولید دارو سرشکن و قیمت فرآورده‌های دارویی تولید داخل افزایش چندانی نخواهد داشت.

دکتر محمدرضا دری دبیر انجمن داروسازان تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه ایران می‌تواند در فضای رقابتی خرید قرار گیرد، اذعان داشت: با توجه به رفع برخی از تحریم‌ها شرکت‌های دارویی می‌توانند مخاطبان بسیاری داشته باشند تا مواد اولیه را با کیفیت بهتر و ارزان‌تر تهیه کنند. 

وی مواد اولیه را جزء اصلی در بخش تولید دارو دانست و افزود: در بخش تولید وضعیت مطلوبی داریم بطوری که توانایی صادرات دارو به کشورهای منطقه را داریم. 

وی همچنین به دریافت نشان ISO توسط داروخانه‌های کشور اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: برای اولین بار در کشور به منظور بهبود کیفیت ارائه خدمات در حوزه سلامت برای داروخانه‌ها نشان ایزو تعریف شده که مدیریتی است و سبب می‌شود خدمت رسانی دارو به مردم از سطح بالاتری برخوردار شود. 

دری خاطرنشان کرد: در این راستا چند داروخانه به عنوان داروخانه‌هایی که استاندارد‌های لازم برای خدمت رسانی به بیماران را داشتند به صورت نمادین جایزه گرفتند. 

به گفته دبیر انجمن داروسازان تهران در این طرح حدود ۷۰ یا ۸۰ داروخانه از سوی وزارت بهداشت تحت نظارت قرار گرفتند که دوره‌های آموزشی ۶ ماهه را برای ارتقای سطح مدیریت خدمت رسانی به بیماران گذراندند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.