مدیر عامل سابق باشگاه استقلال گفت: انحلال سرخابی‌ها باعث تضییع حقوق بیت المال می‌شود.

تکرار مزایده منطقی‌تر از انحلال سرخابی‌هاست/انحلال موجب تضییع حقوق بیت المال می شودامیررضا واعظ آشتیانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: معتقدم که تکرار برگزاری مزایده در صورت نبود خریدار منطقی تر نسبت به انحلال سرخابی‌ها است، سازمان خصوصی سازی به دنبال حفظ بیت المال است.

واعظ آشتیانی در ادامه عنوان کرد: خرید امتیاز سرخابی‌ها توجیه اقتصادی برای سرمایه داران ندارد. افرادی که برای خرید سرخابی‌ها اقدام می کنند به دنبال منفعت اقتصادی نیستند و منافع دیگری را در نظر دارد، اقتصاد ورزش ما پاسخگوی سرمایه بخش خصوصی نیست.

وی در مورد اینکه صاحبان تیم های لیگ برتر می‌توانند در مزایده سوم شرکت کنند، تصریح کرد:‌ مسئولان فیفا و AFC در مورد این موضوع موضع گیری خواهند کرد و متخلفان را محروم می‌کنند، همچنین موضع گیری پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی نسبت به مجوز برای حضور مالکان تیم های لیگ برتر در مزایده سوم منطقی و قانونی نیست و سازمان خصوصی سازی در این باره به خطا می رود.

واعظ آشتیانی درباره گفته‌های زمانی نسبت به انجام مذاکره برای خرید سرخابی ها گفت: در صلاحیت رئیس کارگروه نظارت مجلس بر خصوصی سازی سرخابی‌ها نیست که این صحبت‌ها را مطرح می‌کند، سازمان خصوصی سازی بر طبق قانون تعریف شده و راهکارهای مختلف را برای واگذاری سرخابی‌ها در نظر می‌گیرد.

وی درباره اینکه گفته می‌شود مزایده نسبت به مذاکره روش سالمتری است، عنوان کرد: هر فرمولی که نشان دهنده رسیدن به نتیجه و بر پایه قانون باشد در واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی اثر بخش خواهد بود.

مدیر عامل سابق استقلال در مورد اینکه یک شرکت خودرو سازی متشری خرید استقلال است، بیان کرد: بحث خرید استقلال توسط یک شرکت خودرو سازی منقضی شد، به هر حال تا روز مزایده سوم باید صبر کنیم تا ببینیم خریداری برای این دو باشگاه پیدا می‌شود.

مدیر عامل سابق پرسپولیس بیان کرد: به هر حال فروش سرخابی‌ها توجیه اقتصادی ندارد و مسئولان فقط به دنبال این هستند که خصوصی سازی در فوتبال را از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس شروع کنند که آن‌ها با این کارشان، مسیر را اشتباهی می‌روند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به نظرم هم اکنون زمان مناسبی برای خصوصی سازی سرخابی‌ها نیست. قانون واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی توسط مجلس تصویب شد اما کار کارشناسی در این خصوص صورت نگرفت، باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس باید روزی به بخش خصوصی واگذار شوند اما الان نباید این امر صورت بگیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار