در صفحات اجتماعی روزنامه های کشور موضوعات تبدیل حوزه ی جوانان به معاونت ریاست جمهوری و حمایت ابتکار از جریان سازی محیط زیستی در مدارس پیگیری می شود.

ازتبدیل حوزه جوانان به معاونت ریاست جمهوری تا اختلالات روانی 20 درصد کودکان و نوجوانان جهانبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران ، روزنامه وطن امروز ، ایران، خراسان، مردم سالاری، آرمان و جام جم در صفحات اجتماعی امروز خود به مطالبی همچون حمایت ابتکار از جریان سازی محیط زیستی در مدارس، صدور 20 میلیون کارت ملی هوشمند در سال 94،محدودیت های تازه برای تردد خودروها ،زشت و زیبای تجهیزات ورزشی استان ها و ...اشاره کردند که در ادامه نگاهی کوتاه به آن خواهیم داشت.

*روزنامه آرمان 

افزایش آلاینده های محیط زیست و کاهش سلامت شهر ازمهم ترین دغدغه ها در جامع امروز است .یکی از بااهمیت ترین عوامل موثر بر آلایندگی محیط زیست پسماندهای شهری ازجمله پسماندهای بیمارستانی است که برای دفع آن ها باید راهکارهای مناسب به کار گرفته شود.

 به طوری که این روزها مسئولان برای دفع پسماندهای بیمارستانی با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند.


روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع کسی از شیوه فعلی دفع زباله راضی نیست می‌پردازد.


در این گزارش آمده است وضعیت دفع زباله‌ها در ایران به هیچ وجه علمی نیست و با استانداردهای جهانی فاصله دارد اگر تمام سازمان‌ها و نهادها برای کاهش و از بین بردن آلاینده های ناشی از پسماندها وابسته به فاضلاب های بیمارستانی و مراکز درمانی گام بردارند به  طور قطع سلامت مردم ارتقا پیدا خواهد کرد و وضعیت آب، خاک، هوا و امنیت غذایی که امروز شاهد آن هستیم بهتر خواهد شد.


در ادامه نیز موضوع‌های دفع  پسماندهای بیمارستانی، اجرای طرح کاهش ‌آلاینده ها و پسماندهای بیمارستانی، همکار سازمان حفاظت محیط زیست، شهرداری تهران و وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور برای کاهش آلاینده‌ها و  پسماندهای بیمارستانی، فاصله نحوه دفع پسماندهای بیمارستانی با استانداردهای جهانی و...بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی روزنامه خود به موضوع‌های طغیان شیگلوز، فلزات سنگین سر سفره‌های خانواده‌های ایرانی و دردی لاعلاج به نام آبیاری با آب فاضلاب می‌پردازد.


*روزنامه وطن امروز


وجود ماده فنول در آب پایتخت


روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع و جود ماده فنول در آب پایتخت می‌پردازد.


این روزنامه در  این باره ‌آورده است گزارش‌هایی مبنی بر وجود ماده به نام فنول در آب  تهران از سازمان محیط زیست تهیه شده که شبهه‌ای در سلامت آب تهران مطرح شده است. علاوه بر وجود نیترات در آب تهران خبرهای حاکی از آن است که ماده‌ای با نام فنول که به طور معمول همراه شوینده استفاده می‌شود و باکتری که برای گندزدایی آب به کار می‌برند پایدارتر می‌شود در آب تهران وجود دارد.


در ادامه نیز بررسی موضوع‌های وجود ماده فنول در آ‌ب تهران،  گزارش سازمان محیط زیست از وجود فنول در آب تهران، هشدار جدی برای وجود ماده فنول در آب برای سلامت، اثرات منفی و وجود اختلالات برای سلامت شهروندان و...صورت می‌گیرد.


همچنین روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع محدودیت‌های تازه برای تردد خودرو، مبارزه با سرقت اولویت ناجا در سال 94، شکست در انتظار طرح تازه وزارت بهداشت، سهم 57درصدی پرداخت از جیب بیماران و واردات مواد غذایی قاچاق به کشور می‌پردازد.


*روزنامه مردم سالاری


تبدیل حوزه جوانان به معاونت ریاست جمهوری


روزنامه  مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع تبدیل حوزه جوانان به معاونت ریاست جمهوری می‌پردازد.
در این روزنامه آمده است وزارت ورزش  و جوانان به همراه سازمان مدیریت و برنامه ریزی ریاست جمهوری با تفکیک حوزه جوانان از ورزش به معاونت ریاست جمهوری  تبدیل می‌شود.


این موضوع در هیأت دولت بررسی و مسائل اداری و قانونی آن نیز در سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حال بررسی است و پس از دو ماه مشخص می‌شود.


در ادامه نیز بررسی موضوع‌های بررسی حوزه جوانان به ریاست جمهوری، بررسی قانون تبدیل حوزه جوانان به معاونت ریاست جمهوری در هیأت دولت، بررسی مسائل اداری و قانونی این طرح در سازمان مدیریت و برنامه ریزی، در نوبت بودن  حدود یک و نیم میلیون طرح برای دریافت وام ازدواج بیش از 300هزار تن تا پایان سال 93، اختصاص 4هزار و پانصد میلیارد تومان برای  وام ازدواج در سال 94، صدور کارت اعتباری جهیزیه، جلسات مشاوره پیش از ازدواج و...صورت می‌گیرد.


همچین روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های صدور 20میلیون کارت  ملی هوشمند در سال 94، استفاده از مدارس برای اصلاح رفتار  ایرانیان در محیط زیست، بازار شایعه مردم را نگران و دولت را ناکارآمد نشان می‌دهد و تبانی ژن‌ها و پشه‌ها در گزیده شدن انسان‌ها می‌پردازد.


*روزنامه ایران 


اختلالات روانی 20درصد کودکان و نوجوانان جهان


روزنامه ایران در صفحه  اجتماعی امروز خود به موضوع اختلالات روانی 20درصد کودکان و نوجوانان جهان می‌پردازد.
در این گزارش ‌آمده  است بسیاری از بیماران که امروز در گروه بیماران قلبی و عروقی دسته بندی می‌شوند به علت بیماری‌های رایج روانی نظیر استرس و اضطراب که سال‌ها متحمل شده‌اند گرفتار بیماری جسمی می‌شوند.
در ادامه نیز موضوع‌های اختلالات روانی 20درصد کودکان و نوجوانان جهان، اهمیت سلامت روان، شیوع مخاطرات و آسیب های روانی، شکل گیری بیماری‌های مرتبط با عملکرد مغز و روان، بروز بیماری‌ها در شهرها، حضور یک روانپزشک به ازای یک یا چهار میلیون  جمعیت، وقوع سالانه به طور متوسط 800هزار مورد خودکشی در جهان و....بررسی می‌شود.
همچنین روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های 50 درصد مردم احتیاج به یارانه ندارند، حذف یارانه صد هزار از بی نیازان، نشان ایمنی و سلامت به 36 محصول غذایی اهدا شد،‌شرایط نگهداری محصولات غذایی رعایت نمی‌شود، کاهش سیصد هزار تومنی واردات پارس در سال 93 و حمایت ابتکار از جریان سازی محیط زیستی در مدارس می‌پردازد.

*روزنامه خراسان


برخی ناظران بهداشتی از تولید کننده پول می‌گیرند

 روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی خود به موضوع برخی ناظران بهداشتی از تولید کننده پول می‌گیرند می‌پردازد 
این روزنامه در  این باره آورده است برای برخی نظارت‌های بهداشتی در حوزه دامپزشکی یا صنایع غذایی از خود تولید کنندگان پول گرفته می‌شود نمی‌توان برای نظارت از تولید کنندهها به طور مستقیم پول اخذ کرد زیرا این وضعیت خیلی بد است.

در ادامه موضوع‌های اخذ پول از تولید کنندگان به دست برخی از ناظران بهداشتی، اخذ پول از تولید کنندگان در دهه گذشته  برای تامین هزینه‌های بیمارستان  از جیب مردم ، بهداشت روان و بهداشت مواد غذایی  آشامیدنی در کشور ،‌لزوم تدوین شیوه‌های فرهنگ سازی موثر در کشور، عمر مفید مردم ایران در 62 سال،کاهش سی درصدی واردات کار در ایران و غیره بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی خود به مو ضوع‌های تعیین و تکلیف حوزه‌ی جوانان از وزارت ورزش و جوانان تا دو ماه آینده و آمار معاون وزیر از پشت نوبتی‌های وام ازدواج می‌پردازد.

*روزنامه جام جم

زشت و زیبای تجهیزات ورزشی بوستان ها

روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع زشت و زیبای تجهیزات ورزشی بوستان ها می پردازد.

دراین روزنامه آمده است این روزها رفتن به بوستان ها و نشستن روی صندلی ها و دیدن تاب بازی بچه ها نیست اگرهم به تغیرات بوستان ها به ویژه در شهرهای بزرگ توجه کرده باشیم احتمالا متوجه می شویم امروزه خیلی از بوستان ها به وسایل ورزشی مختلف تجهیز شده اند.

 درادامه نیز بررسی موضوع های تجهیزات ورزشی در بوستان ها ،ارتقا سلامت شهروندان هنگام استفاده از تجهیزات ورزشی در بوستان ها ،لزوم حضور مربیان در جایگاه تجهیزات ورزشی در بوستان ها برای تامین سلامت شهروندان ،ایجاد آسیب های مختلف برسلامت شهروندان به دلیل نبود مربیان ورزشی در بوستان ها، قدمت ده ساله تجهیزات ورزشی در بوستان ها و ...صورت می گیرد.

همچنین روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع تولد دوباره زیر سقف امید و ساماندهی کارتن خواب ها می پردازد.

انتهای پیام/
برچسب ها: جوانان ، اختلالات ، روانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار