عضو کمیسیون محیط زیست شورای شهر گفت: تدوین فصل مدیریت محلی در برنامه ششم توسعه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران ، احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران ، در نشست خبری پیش از ظهر امروز شنبه که در محل شورا برگزار شد ، با اشاره به اهمیت تدوین فصل مدیریت محلی در برنامه ششم توسعه  اظهار کرد: با پیگیری‌های شورای چهارم به دنبال تشکیل کمیسیون جدید برای رسیدگی به مسائل کلان شهر ها در تهران هستیم و اهمیت تدوین فصل مدیریت محلی در برنامه ششم توسعه به وضوح به چشم می‌خورد. 

مسجد جامعی ادامه داد: دو شخصیت گرانقدر انقلابی که مرحوم طالقانی و بهشتی هستند در حوزه ترویج تفکر شورایی کارهای با ارزشی انجام داده اند و سندی بیش از 10 ماده تشکیل دادند که وظایف شوراها را در اردیبهشت سال 58 تصویب کرده بودند. 

وی گفت: در قاعده شوراها دو محور اساسی وجود دارد که محور ملی و محلی از اهمیت بسزایی برخوردار است. اما مشکل عمده ای که  در این زمینه وجود دارد ، عدم نظارت است که حدود آن تعریف نشده است و  در شورای شهر آنچه که جز وظایف ما است، تذکر است، اما در عمل تذکر دهنده نفع نمی برد و این ضرورت تشکیل شورای محلی را دو چندان می‌کند. 

عضو کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر با اشاره به اهمیت تشکیل شوراهای محلی تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های شورای چهارم، تشکیل کمیسیون‌های جدید در کلان شهر تهران از اهمیت برخوردار است و لازم است تدوین فصلی به عنوان مدیریت محلی را در برنامه ششم به منظور ارتقای کارکرد محلات در نظر بگیریم و باید جایگاه شورا را در برنامه ششم به طور دقیقتر نگاه کنیم و با تمسک به شعار همدلی و همزبانی راه رسیدن به این امر را محقق کنیم. 
وی ادامه داد: توجه به مساله کتاب از اهمیت بسزایی برخوردار است و در حال حاضر که در آستانه نمایشگاه کتاب هستیم برنامه ریزی مناسبی برای در نظر گرفتن انقلاب بعنوان پیاده‌راه کتاب داشته باشیم. 
مسجد جامعی با اشاره به اهمیت کتاب در میدان انقلاب تصویب کرد: میدان انقلاب در شهر بسیار مهم است اما هیچ نماد انقلابی در آن نمی توان یافت ، این در حالی است که مهمترین مقوله این میدان در حال حاضر کتاب و فرهنگ است و بهتر است که این راسته را بعنوان فرهنگ و آموزش اعلام کنیم. 

وی با اشاره به اهمیت بازپیرایی جمالزاده تا خیابان ولیعصر افزود: بازپیرایی سیما و منظر شهری و سنگفرش آن بسیار مهم است جراکه آثار تاریخی بسیاری در این منطقه قرار دارد و نرده‌ها و سردر دانشگاه تهران ثبت شده است. 

عضو کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر گفت: باید چاره‌اندیشی ویژه‌ای برای کتابفروشی طهوری که جزء کتابفروشی‌های قدیمی آن منطقه است داشته باشیم و می توانیم انقلاب را به عنوان پیاده‌راه کتاب در نظر بگیریم. 

وی با اشاره به اهمیت تهران‌گردی در مرمت بازسازی بسیاری از اثار باستانی تصریح کرد: مرمت و بازسازی پادگان عشرت‌آباد، ارباب‌هرمز، بهسازی و نورپردازی امازاده صالح، موزه علی اکبر خان صنعتی از جمله مکان‌های ویژه‌ای بود که در پی این بازدیدها مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت. 

مسجد جامعی در پایان گفت: میدان های مهم تهران که نقطه اتصال تاریخ قدیم و جدید است باید در بازسازی بطور ویژه‌ای مورد بررسی قرار گیرد تا قدمت تاریخی آن آسیب نبیند چرا که ستون فقرات شهر تهران است و میدان راه‌آهن ، میدان منیریه، میدان ولیعصر، میدان ونک باید در مدیریت یکپارچه شهری بازنگری شود تا به معماری اصیل آن خدشه‌ای وارد نشود. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار