استاندار استان نینوا روز شنبه اعلام کرد در حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در شهر موصل، مناطق غیرنظامی و شهروندان عراقی نیز هدف قرار می‌گیرند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از پایگاه خبری موسوعه العراق، اثیل النجیفی در صفحه فیسبوک خود نوشت، بغداد بارها از  ائتلاف بین‌المللی خواسته‌است  از حمله به مناطق غیر نظامی به شدت خودداری کند و در تعیین اهداف مورد نظر خود دقت بیشتری داشته باشد؛  اما متاسفانه باید اذعان کرد جنگنده‌های ائتلاف گاهی اوقات به اشتباه  شهروندان غیرنظامی را هدف قرار داده‌اند.

استاندار نینوا درباره علل بروز چنین اشتباهاتی در عراق گفت: عناصر داعش از مناطق مسکونی و غیرنظامی برای مخفی‌شدن خود استفاده می‌کنند و در نتیجه جنگنده‌های ائتلاف نیز گاهی اوقات  این  مناطق را  هدف قرار می‌دهند.

اثیل النجیفی تصریح کرد  بارها از مسئولان نظامی ائتلاف بین المللی- عربی به رهبری آمریکا خواستیم که فقط پایگاه‌ها، محل استقرار و تجمع عناصر داعش را بمباران کنند و در حملات هوایی  به عراق نباید هیچ آسیبی به  شهروندان غیرنظامی وارد شود؛ اما باز هم این اتفاق رخ می‌دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار