مدیر ترویج جهاد کشاورزی اردبیل گفت: تاکنون 23هزار اصله نهال پسته در استان اردبیل توزیع شده و با توجه به پتانسیل های موجود اردبیل انتظار می‌رود به جهت معیشت روستائیان آمار توزیع نهال در استان اردبیل را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ علیرضا خواجوی گفت: آموزش زنان روستائیان با اولویت‌کاری برای امسال در اردبیل اجرا می‌شود و در این زمینه به جهت گستردگی فعالیت و ارتقاء سطح دامی و بهره برداری دامی و آموزش و ترویج، منابع طبیعی، شیلات، زراعی، باغبانی را در سطح استان ارتقاء می‌دهیم.

وی ادامه داد: برای مهار کوچ بی رویه جوانان روستایی در نظر داریم طرح عمرانی را به روستاها سوق دهیم و با افزایش درآمد روستاها، سطح معیشتی آنان را بالا ببریم و به همین منظور مانع کوچ این قشر عظیم در استان اردبیل باشیم.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی اردبیل افزود: آموزش زنان روستایی و بهره برداری واصلاح نژاد دامی و زراعی و معرفی تکنولوژی جدید برای بالا بردن راندمان تولیدات کشاورزی و بهره‌وری مناسب و ارتقاء درآمد زارعین را در سال جدید اجرا می کنیم.

خواجوی افزود: پرورش کرم ابریشم و مرغداری، پرورش قارچ در مقیاس های کوچک را برای زنان روستایی و سرپرست خانواده‌های کم درآمد استان را در حال اجرا داریم و با ارائه فیلم و عکس تحقیقات را به سرمزرعه برده ایم که تا کشاورزان منطقه باروش تحقیق و ترویج را اجرا کنیم و از نحوه بذر پاشی نوین آشنا می شوند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، توزیع ، نهال ، پسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.