اوسین بولت سریع‌ترین مرد جهان با اعتراض به کاهش محرومیت دونده آمریکایی گفت: او به ورزش خیانت کرده است و باید دور انداخته شود.

سریعترین مرد جهان ورزشکار آمریکایی را خائن خواند
به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری گاتزتا دلوسپرت اوسین بولت ستاره المپیک دوی سرعت در مصاحبه با مجله رانرز ورد با اعتراض به کم شدن یک ساله محرومیت تایسون گای دونده آمریکایی بطور رسمی اعلام کرد:تایسون گای را به عنوان حریف نمی‌شناسد و معتقد است که او شایسته حضور در زمین مسابقه نیست گای دونده سرعت آمریکایی یک سال پیش در تاریخ 23 ژوئن 2013 میلادی محروم شد ولی به دلیل کم شدن دوران محرومیتش در ژولای 2014 به میایدین بازگشت.

این دونده در ماده 400 متر در رقابت‌های المپیک لندن به مدال نقره دست یافت ولی در تاریخ 15 ژولای 2012 در سه آزمایش‌کنترل دوپینگ نتیجه آزمایش در ماده استروئید مثبت اعلام شد این در حالی بود که در ماه دسامبر جان دراموند مربی اسبق گای به دلیل تجویز داروهای دوپینگی برای یک ورزشکار تحت مسئولیت‌ وی 8 سال از فعالیت در این عرصه محروم گردید. 
 
به اعتقاد بولت تحفیف اعمال شده در مجازات گای بیش از حد زیاد بوده و این پیغام درستی را به دنیا منتشر نمی‌کند. بولت در مصاحبه با مجله رانرز ورددر این رابطه گفت: وقتی من دیدم که مجازات گای تا این حد کاهش یافته و کم شده است خیلی عصبانی شدم.
 
*پیامی که به اشتباه به دنیا منتشر می‌شود

اوسین بولت در ادامه افزود: از نظر من این یک حکم خیلی خیلی سبک است هم برای گای که  مرتکب این اشتباه شده و هم برای کسی که به او کمک کرده است من فکر می کنم که در این رابطه اشتباهی صورت گرفته است، یا شماها هر کاری که می خواهید و می توانید انجام می دهید وبا بیایید و هر آنچه که وجود دارد را بازگو کرده و توضیح دهید که چرا و به چه دلیل این ورزشکار خاطی را بخشیده است. من در پیامی به گای باید تاکید کنم که اگر تو گذشته دونده بوده ای و فعالیت کرده ای حالا باید به بیرون از دنیای ورزش انداخته شوی، من هرگز دوست ندارم مقابل گای رقابت کنم و این مسئله باعث آزار و ناراحتی من می شود. دوست ندارم مسابقه دهم فقط به دلیل ترس از شکست خوردن مقابل وی من همیشه برای او و مسابقاتی که با وی برگزار کردم احترام قائل بودم زیرا او باعث می شد تا من توانم را بالاتر برده و موفق تر عمل کنم ولی حالا متوجه شده ام که قدرت او فقط به دلیل دوپینگ بوده است و این برای من یک ناامیدی بسیار بزرگ است. 
 
در ابتدای فصل هم بسیاری از ورزشکاران صاحب نام به دلیل قراردادی که کمپانی نایک با جاستیم گالتیم بست اعتراض کرده و این مسئله جنجال زیادی برپا کرد زیرا محرومیت جاستین گالتین هم 2 سال کاهش یافت، پائولا رادکیلیفدارنده رکورد جهان در دوی ماراتن که به تازگی به فعالیت حرفه ای اش در این رشته پایان داد گفت: انتخاب کمپانی نایک نمایانگر ارزشهای واقعی آن نبود و من در گذشته همیشه به ارزشهای نایک افتخار کرده ام ولی انتخاب این کمپانی همه  چیز را زیر سوال برد. 
 
جیسون گاردنر دونده انگلیسی در ماده 400 متر و دارنده  مدال طلای المپیک آن در سال 2004 هم با اعتراض به این اتفاق گفت: من دیگر از هیچ چیز متعجب نمی‌شوم اما این بدون شک بدترین پیغام ممکن است!

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار