میرکاظمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران:

اجرای پروتکل الحاقی حتی به صورت داوطلبانه، نیازمند تصویب در مجلس است

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که حتی اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی نیازمند تصویب در مجلس است، گفت: بر اساس مصوبه صریح مجلس، دولت نمی‌تواند به صورت داوطلبانه یا غیرداوطلبانه پروتکل الحاقی را اجرا کند.

اجرای پروتکل الحاقی حتی به صورت داوطلبانه، نیازمند تصویب در مجلس است

"مسعود میرکاظمی" در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، اجرای پروتکل الحاقی ولو به صورت داوطلبانه را نیازمند تصویب در مجلس دانست.

وی افزود: دولت نمی‌تواند اجازه بازدید از مراکز نظامی را بدهد و اصلاً چنین مسئله‌ای در اختیار دولت نیست و در حقیقت اجرای پروتکل الحاقی مجوز مجلس را می‌خواهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: بر اساس مصوبه صریح مجلس، دولت نمی‌تواند به صورت داوطلبانه و یا غیرداوطلبانه پروتکل الحاقی را اجرا کند.

وی با طرح این پرسش که طرف غربی چرا می‌خواهد مراکز نظامی ما را بازدید کند؟ افزود: مشکل آن‌ها هسته‌ای نیست به طوری که بارها در جلسات، مکتوبات و جاهای مختلف گفته‌اند مشکل ما با ایران صرفاً هسته‌ای نیست.

وزیر اسبق نفت گفت: غرب با اصل نظام مشکل دارد و بهانه‌هایی مثل هسته‌ای، حقوق بشر، ترورسیم و موادمخدر را مطرح می‌کند.

وی ادامه داد: حتی غربی‌ها گفته‌اند اگر امروز به نام هسته‌ای تحریم‌ها را برداریم می‌توانیم در حوزه دیگر تحریم‌ها را وضع کنیم!

میرکاظمی اظهار داشت: این چه منطقی است که ما زیرساخت‌های هسته‌ای خودمان را به خاطر مسئله‌ای که قابل اعتماد نیست، جمع کنیم.

وی افزود: وقتی طرف غربی اطلاعات نظامی ما را به دست بیاورد حتماً به مسئله حمله به ایران کمک خواهد کرد و این جای نگرانی دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تأکید کرد: امروز نگرانی از این بابت است که نظارت فراتر از پروتکل الحاقی مطرح است،‌ این درحالی است که اجرای خود پروتکل الحاقی نیازمند مجوز مجلس است و دولت نمی‌تواند داوطلبانه اجرا کند.

میرکاظمی در پایان خاطرنشان کرد: حتی اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی نیازمند تصویب در مجلس است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار