رئیس جمهور سابق یمن در بیانیه ای خواستار پایان جنگ و آغاز گفتگو در این کشور شد.

درخواست علی عبدالله صالح برای پایان جنگ / درخواست سازمان همکاری اسلامی برای نشست فوری درباره یمن / تقاضای جان کری از انصارالله برای بازگشت به میز مذاکرهبه گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری رویترز، علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن، روز گذشته در بیانیه ای از تمامی یمنی ها خواست جنگ در این کشور را متوقف کنند و به میز مذاکره باز گردند.

رئیس جمهور سابق یمن گفت: مذاکره یمن و عربستان باید با میانجی گری سازمان ملل در ژنو انجام شود.این درخواستی است از تمامی طرفهای درگیر در تمامی استانها، تا درگیری ها را متوقف کنند و به مذاکره بازگردند.

وی همچنین با اعلام آمادگی برای آشتی و مصالحه با تمامی طرفهایی که از سال 2011 با وی مخالف بودند گفت: من برای منفعت کشور از همگان می گذرم.

وی از القاعده و شبه نظامیان هوادار منصور هادی نیز خواست از عدن عقب نشینی کرده و قدرت را به ارتش و نیروهای محلی تسلیم کنند.

حملات جدید جنگنده‌های سعودی به جنوب صنعا

المیادین از حملات جدید جنگنده‌های عربستان سعودی به جنوب صنعا، پایتخت یمن خبر داد.

حمله شبه‌نظامیان هوادار منصور هادی به اتوبوس حامل نیروهای انصارالله

شبکه اسکای نیوز گزارش داد؛ در حمله شبه نظامیان هوادار منصور هادی به اتوبوس حامل نیروهای انصارالله در جنوب شهر "لودر" در استان ابین، 9 نفر کشته شدند.

در حملات ائتلاف به شهر "ضالع" در جنوب یمن نیز پایگاه‌های نظامی انصارالله مورد هدف قرار گرفتند. همچنین در درگیری‌های میان شبه‌نظامیان هوادار منصور هادی و انصارالله 18 نفر کشته شدند که از این تعداد 14 نفر از نیروهای انصارالله بودند.

در استان شبوه نیز درگیری‌های شدیدی میان نیروهای انصارالله و شبه نظامیان هوادار منصورهادی به وقوع پیوست.

خبرگزاری فرانسه نیز از کشته شدن دست کم 27 نفر در درگیری‌های جنوب یمن خبر داد.

حملات جنگنده‌های سعودی به چند منطقه در استان عدن 

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر از حمله جنگنده‌های سعودی به مواضعی در راس عمران در استان عدن که این شبکه آن را مواضع انصارالله و ارتش یمن توصیف کرد، خبر داد.

تسلط ارتش يمن بر پايگاه‌های القاعده در اطراف استان مأرب 
نیروهای ارتش یمن توانستند کنترل پایگاههای القاعده را در اطراف استان مأرب در اختیار بگیرند.

درخواست سازمان همکاری اسلامی برای نشست فوری درباره بحران یمن
سازمان همکاری اسلامی نشست فوری وزیران امور خارجه این سازمان را برای بررسی اوضاع یمن خواستار شد.

سازمان همکاری اسلامی جمعه شب در بیانیه ای تاکید کرد با توجه به تحولات مهم اخیر در دو حوزه امنیتی و انسانی در یمن و بیانیه هفته گذشته عربستان در زمینه پایان عملیات "توفان قاطعیت" و آغاز عملیات موسوم به "بازگشت امید" در این کشور، وزیران امور خارجه این سازمان باید در نشستی فوری اوضاع داخلی یمن را بررسی کنند . (لینک مسقیم خبر)


درخواست جان کری از انصارالله برای بازگشت به میز مذاکره

جان کری وزیر خارجه آمریکا روز گذشته از نیروهای انصارالله خواست برای حل بحران کنونی یمن به میز مذاکره بازگردند.

کری در حاشیه نشست شورای قطب شمال در کانادا گفت: "ما نیازمند این هستیم که حوثی ها و آنهایی که تأثیرگذار هستند، آماده بازگشت به میز مذاکره شوند." ( لینک مستقیم خبر )


در حال تکمیل ...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار