در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور، موضوع‌های رصد سلامت حاشیه نشین‌ها و ضعف نظام حقوقی ثبت اسناد و املاک پیگیری می‌شود.

از رصد سلامت حاشیه نشین‌ها تا پیشنهاد مجازات جایگزین برای زنان زندانی معتادبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران، روزنامه وطن امروز، مردم سالاری، خراسان، ایران و آرمان در صفحات اجتماعی امروز خود به مطالبی همچون پیشنهاد مجازات جایگزین برای زنان زندانی معتاد، هشدار مسئولان نسبت به مصرف مواد مخدر در مدارس، افزایش حداقلی 17 درصدی حقوق بازنشستگان و... اشاره کردند که در ادامه نگاهی کوتاه به آن خواهیم داشت.

*روزنامه وطن امروز

 افزایش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی در جامعه امروز به آنجایی رسیده است که عواقب جبران ناپذیری را برای جامعه به همراه دارد. معضلاتی که گسترش آن دیگر راه حلی نخواهد داشت.

یکی از مهمترین موضوع‌ها و سوژه‌های امروز در جامعه، شایعه سازی در شبکه‌های مجازی و اجتماعی است که زمینه‌ای برای افزایش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی است.

روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع نمک شبکه‌های اجتماعی بر زخم حوادث، می‌پردازد.

در این گزارش آمده است، برای شایعه سازی یا انتشار اخبار کذب در شبکه‌های اجتماعی نمی‌توان انتهایی در نظر گرفت چرا که بروز کوچکترین اتفاقی در جامعه رد پای این شبکه‌های مجازی هم در ماجرا مشاهده می‌شود.

در ادامه نیز موضوع‌های رویدادهای اجتماعی سوژه طنز و جک در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، شایعه سازی با انتشار اخبار کذب در شبکه‌های اجتماعی، ریختن آبروی شخصیت‌های اجتماعی تنها سرگرمی و شادی لحظه‌ای، افزایش موج تمسخر مجازی، ماجراهای سال 93 در شبکه‌های اجتماعی و مجازی و... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های جزئیات عملیات دستگیری سارقان بازار طلا و بعضی‌ها بلیت را بالا می‌کشند، می‌پردازد.

*روزنامه خراسان

حقوق بازنشستگان حداقلی بگیر 17 درصد افزایش می‌یابد

روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع حقوق بازنشستگان حداقلی بگیر 17 درصد افزایش می‌یابد می‌پردازد.

این روزنامه در این باره آورده است، افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی برای حداقل بگیران 17 درصد و برای دیگر سطح، 15 درصد است که از 6 اردیبهشت ماه سال 94 پرداخت می‌شود.

در ادامه نیز موضوع‌های افزایش 17 درصدی حقوق حداقل بگیران بازنشسته به 707 هزار تومان، دریافت حداقل حقوق 40 درصد بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، مصوبه سال 93 در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران و... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های شورای نگهبان طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را تایید کرد، و مرحله دوم طرح تحول نظام سلامت از حاشیه مشهد آغاز شد می‌پردازد.

*روزنامه آرمان

نظر سنجی برای رتبه بندی معلمان

روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع نظر سنجی برای رتبه بندی معلمان می‌پردازد.

در این روزنامه آمده است، برخی گروه‌ها با برنامه ریزی‌های خود تلاش می‌کنند اقدامات دولت در حل مشکلات آموزش و پرورش را کمرنگ کنند. طرح رتبه بندی معلمان اقدام مهم و ارزشمندی برای ارتقای کیفیت بخش آموزش است.

در ادامه نیز موضوع‌های رتبه بندی معلمان، تاثیر رتبه بندی معلمان بر ارتقای کیفیت نظام آموزش کشور، تبعیض میان معلمان و کارکنان دولت در آموزش و پرورش، تلاش آموزش و پرورش برای کاهش تبعیض‌ها در نظام آموزش کشور، آثار مثبت و منفی طرح رتبه بندی معلمان، دست یابی معلمان به شاخص‌های نظام رتبه بندی و... بررسی می‌شود.

*روزنامه مردم سالاری

نظام حقوقی ثبت اسناد و املاک ضعف دارد

روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع نظام حقوقی ثبت اسناد و املاک ضعف دارد می‌پردازد.

در این روزنامه آمده است، نظام حقوقی ثبت اسناد و املاک دارای ضعف بوده و به همین علت در دادگستری‌ها حجم عظیمی از پرونده‌ها وجود دارد که به اختلاف‌های کیفری کشیده می‌شود.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های ضعف نظام حقوقی ثبت اسناد و املاک، ارتقای جایگاه سردفتران و دفتر داران ثبت اسناد و املاک، کارشناس ثبت اسناد و املاک، صدور سند‌های تک برگ، ثبت املاک در سامانه اسناد به صورت آنی، الکترونیکی کردن صدور سند و دور شدن از فعالیت سنتی و... صورت می‌گیرد.

همچنین روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های کاهش 300 هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش، پیشنهاد مجازات جایگزین برای زنان زندانی معتاد و نقش وزارت بهداشت در امر سلامت کمتر از 20 درصد است، می‌پردازد.

*روزنامه ایران

رصد سلامت حاشیه نشین‌ها

روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع رصد سلامت حاشیه نشین‌ها می‌پردازد.

این روزنامه در این باره آورده است؛ درصد رصد سلامت حاشیه نشین‌ها برای همه مردم پرونده الکترونیک سلامت با یک شناسه معین تشکیل می شود. در پایگاه سلامت به ازای هر 12 هزار و 500 تن، یک پایگاه سلامت ایجاد و برای هر 3 هزار تن یک کارشناس مراقبت و سلامت مستقر می‌شود که این مراقبان افراد را ثبت نام و سپس آن‌ها را از نظر سلامت غربالگری می‌کنند.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های درصد سلامت حاشیه نشین‌ها،‌ تحت پوشش قرار نگرفتن شهرهای 20 تا 5 هزار تن و حاشیه نشینان و نقاط نابسامان با حدود 15 میلیون تن و طرح رصد سلامت حاشیه‌ نشین‌ها، ارتقای سلامت حاشیه نشین‌ها، حضور بیشترین حاشیه نشینان در مشهد با جمعیت 1 میلیون و 300 هزار تن، اجرای طرح رصد سلامت در کلان شهرها در سال 96 و... صورت می‌گیرد.

همچنین روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های آب تا پایان سال در زاینده رود می‌ماند، هشدار مسئولان نسبت به مصرف مواد مخدر در مدارس، و گزارش بازگشت اشیای تاریخی جغامیش روی میز رئیس جمهور، می‌پردازد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار