بازداشت اعضای یک گروه تروریستی در عکار لبنان

رسانه های لبنان از بازداشت اعضای یک شبکه تروریستی مرتبط با جبهه النصره در منطقه عکار لبنان خبر دادند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران ، پایگاه اینترنتی لبنانی العهد اعلام کرد، ارتش لبنان موفق شد ضربه جدیدی به یکی از هسته های تروریستی در شمال کشور وارد کند. اداره اطلاعات ارتش لبنان روز گذشته موفق شد یک شبکه تروریستی متشکل از هشت نفر را در عکار شناسایی و اعضای آن را بازداشت کند. عبدالمنعم محمود خالد، گروهبان فراری ارتش لبنان، که 6 ماه پیش به جبهه النصره پیوست از جمله بازداشت شدگان است. این افراد در محله های دویر عدویه و خربه داود شهر عکار بازداشت شدند.


پیش بینی می شود بازجویی از اعضای این شبکه موجب روشن شدن بسیاری از ابهامات امنیتی در عکار در سال های اخیر شود. هدف قرار دادن نظامیان لبنانی در جاده ها، تسهیل انتقال گروه های مسلح به سوریه، قاچاق سلاح، تسهیل پیوستن جوانان از طرابلس و الضنیه و عکار به داعش و النصره و حمله به نیروهای ارتش سوریه در مرز لبنان با هماهنگی گروه های مسلح در داخل سوریه از جمله حوادثی است که به طور مکرر در سال های اخیر در منطقه عکار روی داده است.


بازجویی از این افراد همچنین به شناسایی گروه های تروریستی و هسته های نهفته مرتبط با داعش و النصره در عکار کمک خواهد کرد. چهار نفر از بازداشت شدگان لبنانی و چهار نفر سوری هستند. یکی از بازداشت شدگان، عبدالمنعم الزعبی ملقب به ابی هریره سرکرده یک گروه تروریستی است که در سوریه فعالیت می کند. وی پیش از آغاز جنگ در سوریه عضو مجموعه صوفی ها بود.


تلاش ارتش لبنان برای بازداشت دیگر اعضای این شبکه تروریستی همچنان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار