بزرگترين دهکده اقتصاد مقاومتی کشور و 24 طرح اقتصاد مقاومتی با حضور مسوول سازمان بسيج سازندگی کشور در بخش روداب سبزوار افتتاح شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مدير دفتر بسيج دانشجويي سبزوار با بيان اينکه بخش روداب از محروم ترين و بزرگترين بخش هاي محروم کشور است، گفت :اين منطقه بيش از 5 هزار کيلومتر مربع است و با استقرار اين دهکده اعتبارات ويژه اي در قالب وام براي ايجاد اشتغال به ساکنان اين منطقه داده مي شود که زمينه اشتغال را براي مردم اين بخش فراهم مي کند.

محمد ابراهيم قارزي گفت: محدوده جغرافيايي منطقه به عنوان محدوده دهکده در نظر گرفته شده که داراي يک مديريت متمرکز در روستاي آريان است و هفت روستاي اين منطقه زير پوشش اين مرکز قرار مي گيرد و طرح هاي اقتصاد مقاومتي در آن اجرا مي شود.

وي همچنين با اشاره به بهره‌برداري از 24 پروژه جهادي و اقتصاد مقاومتي در منطقه روداب  گفت : اين طرحها يک واحد دامي، چهار واحد پرورش شتر مرغ، دو واحد پرورش بلدرچين، دو واحد پرورش کبک، يک واحد پرورش بوقلمون و يک واحد پرورش مرغ بومي است که در روستاهاي آريان، محمد آباد، چاه تلخ، گراب، شند، کلاوي، چاه شند و چاه ستاره بخش روداب سبزوار با وامهاي اقتصاد مقاومتي و حمايت سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوي اجرا شده اند.

مدير دفتر بسيج دانشجويي سبزوار همچنين راه اندازي يک خانه بهداشت، يک کارگاه بلوک زني، سه کارگاه قالب بافي و چهار گلخانه و واحد توليد علوفه را از ديگر طرحهاي اجرا شده در اين روستاها برشمرد.

محمد ابراهيم قارزي با اشاره به پيگيري هاي صورت گرفته در جهت ارتقاء آموزش و پرورش در اين منطقه، افزود: در اين زمينه با مديريت آموزش و پرورش شهرستان سبزوار مذاکراتي در مورد ارتقاء سطح آموزش در منطقه، ساخت مدارس و… صورت گرفته که اميدواريم به نتايج مثبتي در اين زمينه برسيم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار