رئیس جمهور ترکیه در سخنانی روز گذشته خود از اتحادیه اروپا و کشورهایی که وقایع 1915 میلادی ترکیه عثمانی را نسل کشی دانسته اند ، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه طرف چاپ ترکیه ، رجب طیب اردوغان دیروز در نشست عالی صلح که به مناسبت صدمین سالروز نبرد گالیپولی ( میان ارتش عثمانی و نیروهای متفقین ) در استانبول سخن می گفت ، تاکید کرد ، دولت ترکیه همواره آمادگی این کشور را برای گشودن آرشیو اسناد تاریخی این کشور درباره وقایع سال های پایانی حکومت عثمانی اعلام کرده است.
اردوغان گفت : ما همواره اعلام کرده ایم که نزدیک به یک میلیون سند در این باره در اختیار داریم. اکنون اعلام می کنیم که برای گشودن آرشیو اسناد نظامی نیز آماده ایم. 
رئیس جمهور ترکیه گفت : ما هیچگونه نگرانی و ترسی نداریم. ما باور داریم که اجداد ما ظلم نکرده اند. 
اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از ساختار سازمان ملل گفت :‌ جهان از 5 کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل بزرگ تر است.
وی تاکید کرد ، جهان را نمی توان به پذیرفتن خواسته های فقط یک کشور محکوم کرد. 
رئیس جمهور ترکیه گفت : مرزهایی که با خط کش ترسیم شد اکنون تبدیل به منشاء مشکلات منطقه شده است. 
اردوغان با ابراز تاسف از غرق شدن پی در پی پناهجویان در دریاها گفت : بیانیه حقوق بشر کجاست؟ بهانه حفظ موازنه سیاسی و هیچ بهانه دیگری بی توجهی به مرگ این همه انسان مظلوم را توجیه نمی کند.
وی گفت : همه کسانی که در برابر وقایع سوریه سکوت کردند ، در این فجایع مقصرند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
آره ادوغان راست میگه !! اردوغان در مورد سوریه سکوت نکرد و ترویست ها را مسلح کرد و آموزش داد و به اونجا فرستاد ، البته واسه تروریست ها گارانتی هم درست کرد که به نمایندگیشون در ترکیه برگردن و تعمیر شن. این دیگه چه جورشه به خدا.
آخرین اخبار