دومین همایش بین المللی امنیت انسانی در غرب آسیا پس از دو روز در خراسان جنوبی به کار خود پایان داد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ دومین همایش بین المللی امنیت انسانی در غرب آسیا پس از دو روز در خراسان جنوبی به کار خود پایان داد .

در این همایش 150 میهمان داخلی و خارجی در خصوص موضوع امنیت از منظرهای مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین پژوهشگران در 5 نشست تخصصی عوامل تهدید آمیز در امنیت غرب آسیا را بررسی کردند.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری دیشب در مراسم پایانی این همایش، سند چشم انداز هزار و 404 کشورمان را مجموعه ای از راهکارهای حفظ امنیت در جامعه دانست و گفت: در این سند، تمامی مولفه های وابسته به امنیت فردی و اجتماعی تعریف و نحوه اجرای آن به صورت کارشناسی بررسی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان این که امنیت ، ارتباط دو سویه با باورهای دینی دارد ،افزود: در جامعه غرب امنیت بر اساس دیدگاه سکولار تعریف می شود و این دیدگاه نتیجه اش ناامنی در برخی کشورها است.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری برخی از عوامل تهدید آمیز امنیت انسانی را محصول تبعیت انسان از هوای نفس دانست و گفت:حاکمیت اندیشه و اخلاق صحیح، جامعه را در مقابل هرگونه عوامل تهدید آمیز مصون می کند و زمینه ساز امنیت می شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ، خراسان جنوبی را امن ترین استان کشور دانست و افزود: خراسان جنوبی با 460 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در مقابل خطرات مصون شده است و این به دلیل فرهنگ مردم این منطقه است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز امنیت را سرمایه یک کشور دانست و گفت: اجتماع در سایه امنیت، می تواند سطح فرهنگی، اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی جامعه را ارتقا دهد و به توسعه پایدار دست یابد.

مولاوردی با بیان این که افزایش امنیت ، جامعه را به سمت پیشرفت سوق می دهد ؛افزود: برای نهادینه شدن امنیت در حوزه های مختلف مانند آب، غذا ، بهداشت ، آموزش و اقتصاد، نیاز به همکاری دولت و مردم و همچنین نهادهای غیردولتی و بین المللی است و بدون همکاری، این مهم محققنمی شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: افزایش امنیت انسانی از طریق حفظ حقوق شهروندی و تامین نیازهای فردی و جمعی، سبب ارتقا کیفیت نظام اجتماعی و انسجام ملی می شود و بر تقویت امنیت ملی، منطقه ای و بین المللی تأثیر می گذارد.

سجادی ،مشاور وزیر امور خارجه هم، با بیان این که هم اکنون خاورمیانه از لحاظ امنیتی وضعیت ویژه ای دارد افزود : سیاستمداران منطقه باید شرایط کنونی خاورمیانه را کنترل کنند و با تعاملات سیاسی و اجتماعی عوامل مخرب امنیت را در کشورهایی که خطر ، تهدیدشان می کند حذف کنند.

رییس انجمن علوم سیاسی ، ایران را امن ترین کشور در منطقه عنوان کرد و افزود: ایران با تکیه بر فکر ایرانی – اسلامی و نیروهای نظامی مقتدر ، امنیش سرآمد است.

سجادپور با بیان این که دشمنان قصد ضربه زدن به کشور را دارند گفت: ایران منافع دشمن را تأمین نمی کند، لذا آنان از هر بهانه ای بهره می گیرند تا آرامش را از مردم سلب کنند اما در این خصوص ناتوان مانده اند.

جباری مدیر اجرایی موسسه فرهنگی اکو نیز با بیان این که، بنیان این موسسه در ایران نهاده شده است گفت: به موسسه فرهنگی اکو باید به عنوان یک فرصت نگریست لذا این موسسه میتواند به گسترش توسعه اجتماعی و اقتصادی در خاورمیانه شتاب بیشتری دهد.


انتهای پیام /ع
برچسب ها: امنیت ، کشور ، بیرجند ، خراسان ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.