یک روانشناس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

توجه بیش از حد به افکار منفی عامل ایجاد افسردگی در فرد است

یک روانشناس گفت: زمانی که اتفاقات ناگوار برای فردی رخ می‌دهد، تمامی افکار منفی را به سمت خود سوق داده و این عمل منجر به ایجاد افسردگی در فرد می‌شود.

غلام‌ر ضا حاجتی روان‌شناس در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به راه های از بین بردن افکار منفی اظهار کرد: زمانی که اتفاقات بدی برای فردی رخ می‌دهد تمامی افکار منفی را به سمت خود سوق می‌دهد و این عمل منجر به ایجاد افسردگی عمیق در فرد می‌شود و این تفکر است که وجود و نحوه زندگی کردن انسان ها را می سازد. 

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های افکار منفی طولانی بودن کامل شدن آن است چرا که در این مدت فکرهای منفی در ذهن باقی می‌ماند و دنبال هم می‌چرخد تا یک ماجرای تلخ و منفی بزرگ در ذهن شکل بگیرد. 

حاجتی در ادامه افزود: از آنجایی که اعمال ما نتیجه افکارمان است اگر بخواهیم تفکراتمان را تغییر دهیم حتما قادر خواهیم بود طور دیگری عمل کنیم و در نتیجه زندگی متفاوتی خواهیم داشت پس در این مورد هم باید سعی کنیم با تمرین افکار منفی را به فکرهای مثبت و انرژی بخش تغییر دهیم. 

این روانشناس در خصوص تاثیرات افکار مثبت در افراد تصریح کرد: وقتی فرد به هدف خاصی      می رسد معمولا جملات و عبارات مثبت را از افراد مختلف خواهید شنید شاید این عبارات کوتاه، قابل باور و مشخص است در نتیجه بهتر است جملات مثبت را با خود تکرار کنید تا نوعی دیگر از افکار درونی ایجاد شود. 

وی در پایان گفت: اولین قدم برای حذف افکارهای منفی کسب آگاهی است یعنی قبل از هر چیزی باید فکرهای منفی را شناخت و سعی کنید آنها را به افکار مثبت تغییر دهیم البته فراموش نکنید که این امر در ابتدا خیلی دشوار است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار