وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد شهروندان این کشور باید از سفر به کره شمالی خودداری کنند زیرا ممکن است در معرض دستگیری و بازداشت های طولانی مدت قرار گیرند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد شهروندان این کشور باید از سفر به کره شمالی خودداری کنند زیرا ممکن است در معرض دستگیری و بازداشت های طولانی مدت قرار گیرند.
وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد:« این وزارت خانه به شدت درباره سفر شهروندان آمریکایی به کره شمالی هشدار می دهد.» در این بیانیه همچنین آمده است:« این بیانیه جایگزین بیانیه ای 14 مه 2014 است و در آن بر خطر دستگیری و احتمالا بازداشت های طولانی مدت تأکید می شود.»
بر اساس این بیانیه، وزارت امور خارجه آمریکا گزارش هایی در این باره دریافت کرده است که مقامات کره شمالی شهروندان آمریکایی را بدون وارد کردن اتهامی بازداشت کرده اند از جمله آنهایی که در تورهای سازمان یافته به این کشور سفر کرده اند.
این بیانیه می افزاید:« بر این باور نباشید که پیوستن به یک گروه گردشگری یا استفاده از راهنمای تور سبب خواهد شد مقامات کره شمالی اقدام به بازداشت شما نکنند.»
از آنجایی که آمریکا روابط دیپلماتیک یا کنسولی با کره شمالی ندارد ، دولت آمریکا هیچ گونه ابزاری برای ارائه خدمات کنسولی ندارد.
در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا همچنین آمده است شهروندان آمریکایی می توانند برای دریافت خدمات محدود کنسولی به سفارت خانه سوئد در پیونگ یانگ مراجعه کنند .
این بیانیه می افزاید شهروندان آمریکایی که قصد سفر به کره شمالی را دارند باید با سفارت خانه آمریکا در پکن تماس بگیرند و آنها را در جریان این سفر قرار دهند.

انتهای پیام/
برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا ، هشدار ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار