فعالان اروپايی در اعتراض به وضع مهاجران در بروکسل تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازپرس تی وی، روز گذشته شهر بروکسل پایتخت بلژیک که مقر اتحادیه اروپا است شاهد برپایی تظاهرات بود. شرکت کنندگان در این تظاهرات از فعالان حقوق بشر بودند که رسیدگی به وضع مهاجرانی را خواستار بودند که در مسیر حرکت به سمت اروپا در آبهای دریای مدیترانه جانشان را از دست می دهند. 
ایویرنان مک گووان از مسئولان سازمان عفو بین الملل در این تظاهرات گفت:« سازمان عفو بین الملل این تظاهرات را به همراهی دیگر سازمانهای فعال در حوزه حقوق بشر سازماندهی کرده است. ما می خواهیم با این کار ناراحتی خود را از اتفاقهای رخ داده در چند ماه و چند سال اخیر اعلام کنیم که به کشته شدن شماری از مهاجران منجر شده است. عفو بین الملل تاکید دارد که باید به این مسئله رسیدگی شود. کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید به این مسئله مطرح در حوزه حقوق بشر توجه کند. باید منابع مالی کافی برای نجات مهاجران در آبهای آزاد بین المللی اختصاص یابد.»
فعالان حاضر در این تظاهرات بروکسل اعلام کردند دیگر نمی توان کشته شدن شمار بیشتری از مهاجران را در چنین اتفاقهایی پذیرفت. آنها چنین اتفاقهایی را مایه شرم اروپا توصیف کردند. آنها در اقدامی به حمل تابوتهای نمادین مبادرت کردند که نشان دهنده مهاجرانی بود که در مسیر آمدن به اروپا در آبهای مدیترانه جانشان را از دست می دهند. سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای بررسی این مشکل و اقدام فوری در این خصوص در بروکسل تشکیل جلسه داده اند تا بحران مهاجران را حل کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار