نیروهای امنیتی عربستان سعودی به علت نگرانی از ورود طرفداران جنبش انصار الله یمن ده ها روستای مرزی خود را تخلیه کردند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی گزارش داد: دولت عربستان سعودی ده ها روستا را در مرز یمن تخلیه و آنها را به منطقه شبه حائل تبدیل کرد.
عربستان سعودی تلاش دارد امنیت مرزهایش را با یمن تامین و از ورود شبه نظامیان وابسته به گروه الحوثی به خاک خود جلو گیری کند.
ساکنان روستاهای مرزی عربستان به مجتمع های مسکونی جدیدی منتقل شدند تا بتوانند به زندگی شان به دور از تنش ادامه دهند.
بدر الربیعان گزارشگر این شبکه از منطقه مرزی جازان در گزارشی در این باره گفت: خانه های روستایی ها در مرز عربستان سعودی با یمن همگی خالی از سکنه است.
نیروهای امنیتی عربستان روستاهای مرزی این کشور با یمن را به مناطق امنیتی تبدیل کرده اند. نود و شش روستا در مرز عربستان با یمن وجود دارد. 
ماجد الحارثی افسر ارشد نیروهای مرزبانی عربستان در مرز یمن در این باره گفت: دولت عربستان دستور داده است که ساکنان مناطق مرزی از این مناطق به جاهای امن برده شوند.
وی افزود: هدف ما از تخلیه این منطقه حفظ امنیت و ایجاد تدابیر امنیتی است.
بدر الربیعان در ادامه گزارش خود گفت: ساکنان مناطق مرزی به پنج منطقه مسکونی جدید منتقل شدند. هزینه ساخت این مناطق مسکونی شش میلیارد ریال سعودی برآورد شده و در خصوص دارایی هایشان به آنها خسارت پرداخت شده است.
وی افزود: نیروهای امنیتی عربستان سعودی از ورود عناصر الحوثی به این منطقه نگرانند. 
یکی از ساکنان منطقه مرزی عربستان در این باره گفت: زمانی که درگیری ها با گروه الحوثی در سال 2009 آغاز شد دولت عربستان برای جلوگیری از تداخل حضور نیروهای ارتش این کشور با حضور قبایل، این منطقه را تخلیه کرد. 
وی افزود: دولت عربستان دستور داد تا ما را به مناطق مسکونی در شهرها منتقل کنند. ما به مناطق سالطه، جیزان و عریس منتقل شدیم.
وی در پایان گفت: خانه های خراب شده در نوار مرزی عربستان با یمن نشان دهنده درگیری ارتش عربستان سعودی با شبه نظامیان گروه الحوثی در سال 2009 است. 
برچسب ها: عربستان ، یمن ، روستا ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار