وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از زیر پوشش قرار گرفتن 10 میلیون جمعیت حاشیه‌ شهرهای کشور از خدمات بهداشتی و درمانی تا پایان شهریور امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛ سید حسن قاضی‌زاده‌هاشمی در بازدید از مناطق حاشیه شهر مشهد در جمع خبرنگاران دانشگاه علوم پزشکی مشهد را دانشگاهی موفق در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حاشیه نشینان شهر عنوان کرد و گفت: این دانشگاه موفق شده است تاکنون یک میلیون و 300 هزار حاشیه‌نشین مشهد را زیر پوشش خدمات بهداشتی قرار دهد و به ازای هر 6 هزار نفر از ساکنان حاشیه این شهر یک پایگاه بهداشتی و درمانی و به ازای هر 45 هزار نفر یک مرکز جامع بهداشت راه‌اندازی کند .

وی افزود: در این مراکز علاوه بر ارائه مشاوره‌های تغذیه‌ای و سلامت روان انواع خدمات بهداشتی و غربالگری بیماری‌های نظیر دیابت و فشار خون و همچنین کنترل افزایش وزن مردم ارائه می‌شود.

قاضی‌زاده‌ هاشمی ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر ضرورت ساماندهی حاشیه شهر مشهد ارائه خدمات بهداشتی به ساکنان این مناطق برای نخستین‌بار در کشور در مشهد انجام شد که این طرح در تمامی شهرهای کشور نیز اجرا می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کمبود تخت‌های بیمارستان در مشهد و میزبانی این شهر از 25 میلیون زائر در سال اظهار کرد: مشهد به 20 تا 30 هزار تخت بیمارستانی نیاز دارد که امید است با اهتمام ویژه دولت و اختصاص اعتبارات مناسب و همکاری مسئولان محلی این مشکل رفع شود.


ارائه خدمات رایگان بهداشتی در تمام نقاط کشور

وزیر بهداشت امروز در مراسم تامین برنامه مراقبتهای اولیه بهداشتی در مناطق حاشیه ای مشهد و افتتاح مرکز سلامت جامعه مهرگان اظهار داشت: طرح ارائه خدمات بهداشتی در شهرهای حاشیه ای هم اکنون نیز در حال اجراست و دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این زمینه پیشرو است.

وی در ادامه گفت: اکنون یک میلیون و صدوسی هزار نفر از حاشیه نشینان مشهد تحت پوشسش خدمات بهداشتی رایگان هستند و انتظار میرود تا نیمه نخست امسال تعداد این افراد به ده میلیون نفر در کشور افزایش یابد .

هاشمی افزود: اجرای این طرح در کل شهر مشهد نیازمند هزار میلیارد ریال اعتبار است . شهر مشهد هم اکنون پایین ترین سرانه بهداشتی درمانی کشور را داراست که برای افزایش این سرانه نیازمند کمک و مساعدتهای مسئولین هستیم .

وی در ادامه گفت: مشهد 2 تا سه هزار تخت بیمارستانی نیاز دارد .

قاضی زاده هاشمی اعلام کرد که برای اتمام طرح بیمارستانی 540 تخوابی امام رضا(ع) نیازمند 500 میلیارد ريال اعتبار هستیم.

دکتر هاشمی نیز در راستای گسترش خدمات بهداشتی گفت : امسال 4000 پزشک متخصص در مناطق محروم توزیع شده اند .

طبق گفته وزیر بهداشت میانگین امید به زندگی در ایران 73 سال هست که متاسفانه به دلیل عدم توانایی و عوارض بیماریها اکنون متوسط امید به زندگی 62 سال شده است.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.